Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОНФЛІКТИ В СІМЇ, ЗАСОБИ ПОПЕРЕДЖЕННЯ

Сімейні конфлікти є однією із самих поширених форм конфліктів. По оцінках конфліктологів в 80–85% сімей проходять конфлікти а в решти 15–20% виникають сутички із різних причин і по різних поводах.

Таким чином, сімейні конфлікти – це протиборство між членами сім’ї на основі зіткнення протилежно спрямованих мотивів і поглядів.

Коротко розглянемо особливості сімейних конфліктів.

1. Зміст сімейного конфлікту складають: міжособистісні відношення (кохання, кровна споріднення) і правові і моральні обов’язки, які пов’язані із реалізацією функцій сім’ї, а саме: репродуктивної, виховної, господарсько-економічної, рекреативної (взаємодопомога, підтримка здоров’я, організація відпочинку), комунікативної і регулятивної.

2. В основному на причини конфліктів в сім’ях впливають фактори мікро і макросередовище. До факторів мікро середовища слід віднести: погіршення матеріального становища сім’ї; надмірну зайнятість одного чи навіть двох членів сім’ї на роботі; неможливість нормального працевлаштування су пругів; тривала відсутність власного житла; відсутність можливості влаштувати малих дітей в дитячі заклади.

3. Особливість сімейних конфліктів проявляється і в динаміці та формах протікання. В цілому динаміка сімейних конфліктів характеризується класичними етапами (виникнення конфліктної ситуації, усвідомлення її, відкрите протиборство – інцидент, ескалація, кульмінація, завершення конфлікту, постконфліктна ситуація), але сімейні конфлікти відрізняються підвищеною емоційністю, швидкістю протікання кожного із етапів. Основні формами триборства у сімейних конфліктах: докори, взаємні звинувачення, сварки, сімейні скандали, порушення спілкування.

4. Сімейні конфлікти мають особливі способи вирішення, а саме: примирення, досягнення згоди, притирання відносин на основі взаємних поступів, розвід.

5. Сімейні конфлікти мають тяжкі а інколи навіть і трагічні наслідки для членів сім’ї. Досить часто виникають різні фізичні захворювання членів сім’ї. Особливо важко переносять конфлікти діти.

Попередження сімейних конфліктів залежить від всіх членів сім’ї і перш за все від самих чоловіка і дружини. Хоча інколи сімейні конфлікти і можуть носити позитивну спрямованість, але в цілому сімейних конфліктів не варто допускати. По кожному конкретному випадку можна в літературі знайти певні корисні поради. Наведу найбільш загальні шляхи попередження сімейних конфліктів:

– формування психолого-педагогічної культури у подружньої пари;

– виховання дітей з врахуванням їх індивідуально-психологічних і вікових особливостей та емоційного стану;

– формування сімейних традицій, розвиток взаємодопомоги, взаємної відповідальності, довіри та поваги;

– формування культури спілкування.

Розв’язання сімейного конфлікту може мати декілька варіантів, а саме: досягнення згоди і взаємовигідного компромісу по спірних питаннях, втікання дітей із сім’ї, позбавлення батьківських прав, розлучення.

22. ГОСПОДАРЧО-ПОБУТОВІ ФУНКЦІЇ СІМ`ЇСпрямована на задоволення матеріальних потреб членів сім'ї, забезпечення умов для збереження і зміцнення їхнього здоров'я, організацію відпочинку.Відображається господарсько-побутова функція у:— сім’ї у веденні домашнього і особистого допоміжного господарства;— садівництва і городництва, в обслуговуванні і самообслуговуванні членів;— сім’ї, в підтримці належного санітарного становища і гігієни в житлі;— додержанні сімейного бюджету.

23. ВИВЧЕННЯ СІМ`Ї, ДІАГНОСТИКА ПОРУШЕНЬ

Задача вивчення і діагностики порушень сім'ї є дуже складною. В основі цього лежать наступні обставини.

1. Складність сім'ї як соціальної і психологічної системи. Сім'я містить у собі велике число усіляких відносин і взаємозв'язків, для формування яких мають значення індивідуально-типологічні й особистісні особливості її членів; характер її соціального оточення; культурні норми, звичаї, традиції; соціально-економічні умови проживання.

2. Відсутність єдиного підходу до дослідження сім'ї і єдиного розуміння її сутності. Дотепер ще не вироблена загальна теорія, що могла б стати основою для вивчення сім'ї. Замість її є значна кількість шкіл і напрямків з різними, нерідко важко порівняними підходами до вивчення сімейної проблематики і сімейної психотерапії.

3. Предметом вивчення психології і психотерапії сім'ї є та область соціального життя, що піддана впливу соціальних стереотипів. Отже, на формування представлень про сім'ю значний вплив має повсякденний досвід. Усі ми народжуємося в сім'ї і велику частину життя в ній знаходимося, тому найчастіше спираємося на обмежені знання, намагаючись зрозуміти, що собою представляють сімейні відносини взагалі.

4. Скритність (інтимність) багатьох подій, що відбуваються в сім'ї, а також їх мінливість і відсутність чітких контурів.

Задачі, що стоять перед фахівцями, що вивчають психологію і консультування сім'ї, можна розбити на три групи.

1. Виявлення основних параметрів сім'ї, які необхідно враховувати при її психологічному аналізі.

2. Вибір методів для одержання необхідних даних про сім'ю і для надання психологічної допомоги.

3. Визначення показань до сімейної діагностики і консультування, тобто рішення найбільш загального питання: у яких випадках при вивченні труднощів чи клієнта з нервово-психічним розладом необхідно звертатися до аналізу сім'ї?

Робота з сім'ями вимагає від фахівця великого обсягу теоретичних знань, різноманітних практичних навичок, терпіння і постійного самовдосконалення. Фахівець в області сімейної психології і психотерапії повинен уміти працювати з людьми різної статі і різного віку: дітьми, підлітками і дорослими. Він повинен володіти навичками індивідуальної (допомога одному члену сім'ї) і групової роботи (допомога подружній парі, дітям і батькам, сім'ї в цілому). Цей курс дасть можливість студентам отримати та розширити їх знання в області сімейної психології і психотерапії і вибрати ті методи роботи, що допоможуть їм більш ефективно справлятися з задачами, що будуть стояти перед ними.




Переглядів: 1007

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Шлюб можна врятувати | СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА СУМІСНІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.