Будь-яка бізнесова діяльність об’єктивно пов’язана з ризиком , тобто ймовірною загрозою втрати підприємством власних ресурсів; зменшенням прибутку унаслідок дії певної сукупності чинників:
ü неправильний вибір місії та цілей бізнесу;
ü недостатність інвестицій;
ü хибні маркетингові дослідження;
ü конфліктами соціального характеру;
ü низьким рівнем менеджменту (90%)
Діагностуванняризику передбачає:
1) оцінку рівня ризику і побічних результатів;
2) розробка та впровадження заходів для запобігання ризикам;
Аналіз ризиків дозволяє виявити вузькі місця у виробництві.
Виділяють функції ризику:
ü регулююча (конструктивна чи деструктивна);
ü захисна (соціально-правовий аспект)
Ризики можуть бути спекулятивними(як з позитивними так і з негативними наслідками) – фінансовими; інвестиційними та чистими (лише до втрат ведуть - природні, екологічні, транспортні, виробничі).
Причиною виникнення ризиків є:
ü випадковість (ЧАЕС);
ü протидія;
ü відсутність повної інформації (непрофесійність);
Аналіз ризиків може бути якісним і кількісним.
Для аналізу ризиків використовують відповідні методи.