Технологія розробки програм для MK PIC16 на Асемблері
Правила запису тексту програм
Вихідний текст програми на мові асемблера має визначений формат. Кожна команда представляє собою рядок чотирьох ланкової конструкції:
Мітка – операція – операнд – коментарі
M1 btfss PORTA, 2 ;очікування відпускання кнопки
Поля можуть бути відділені одне від одного будь-якою кількістю пробілів, однак порядок та позиція полів є важливими, лише коментарі можуть слідувати за мітками, операндами та можуть починатися у будь-якому стовпці або поза ним, при цьому максимальна довжина стовбця становить 255 символів.
Структура робочої програми.
Робоча програма для MK PIC 16 складається з трьох основних частин:
1. Секція заголовку,
list P=16F84
include <P16F84.inc>; підключення бібліотек
mem equ 0х13 ; визначення константи пам’яті
ORG 0x00 ; встановлення адреси
2. Робоча секція,
3. Секція закінчення.
End ;закінчення програми
У першій визначаються логічні імена для усіх ресурсів, що використовуються у програмі: портів, бітових та байтових перемінних, регістрів. Робоча секція починається виразом ORG 0, що для асемблера є ознакою того, що код за цім виразом починається з нульової адреси пам’ті програм. Секція закінчення у простішому випадку містить лише псевдокоманду END.