Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






SPEAKING

(A) Exercise 1. Work with a partner. Take it in turns to make true sentences, using words from each box. Use the verb active or passive.

A B C
My future specialty figure out mechanized.
Many agricultural processes connect the worn and broken parts.
Farm mechanics be design of agricultural and mobile power devices.
The students of the department replace what is wrong
Specialists specialize industrial enterprises, processing plants, scientific organizations.
  train to work agriculture
  teach technical support of farm production processes

(B) Exercise 2. Complete the following statements.

1. While choosing a future career we must consider….

2. I study at….

3. The department trains….

4. Many agricultural processes are….

5. When a piece of farm equipment isn’t working correctly, mechanics must….

6. When the problem is found, farm equipment mechanics….

7. The students of our department are specializing in ….

8. The students of our department study the following specialized subjects….

9. Specialists are trained to work at….

10. My purpose of today is….

 

(B) Exercise 3. Here are some answers. What are the questions?

1.It was my father who aroused my interest in agriculture.

2. I study at the agromechanical department.

3. Farm equipment mechanics maintain, repair and install machines used for planting, harvesting and other farm activities.

4. The students of our department are specializing in technical support of farm production processes, farm machinery design and production.

5. Students are taught high technologies of plant growing and livestock production, design of agricultural and mobile power devices.

6. Specialists are trained to work at agricultural enterprises of different forms of property.

7. During the process of studying the students have an opportunity to get professions of a driver, a tractor-driver, farm equipment metal worker.

8. My purpose of today is to acquire enough knowledge to be a well-educated person in order to meet the future needs of the nation.

 

(B) Exercise 4. You meet your friend from the engineering and technological department. Ask and answer questions about the following:

· your department

· your future profession

· the spheres of your professional activity

· the ways of being employed

(B) Exercise 5. Complete the logical diagram with the necessary information from the text.

maintain, repair and install machines
clean parts
replace the worn and broken parts
Spheres of professional activity
technical support of farm production processes
Places of employment
processing plants
educational establishments
Mechanical Engineer’s activities  


(B) Exercise 6. Speak about your future profession: a mechanical engineer. Use the logical diagram.

(C) Exercise 7. Summarize the information about your future profession. Advertise your specialty to the university entrants. Express your opinion on the advantages of choosing this career.

(C) Exercise 8. Prepare a short presentation on your future profession. Compare your profession with other engineering professions. Present your idea of the role and place of your future career on the labor-market.




Переглядів: 247

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
TEXT STUDY | Text-based assignments

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.