МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SPEAKING(A) Exercise 1. Work with a partner. Take it in turns to make true sentences, using words from each box. Use the verb active or passive.
(B) Exercise 2. Complete the following statements. 1. Before choosing a future profession one must … 2. Future specialty is connected with…. 3. I study at… 4. Our department trains… 5. Today’s farming is… 6. The effective use of farm machinery is dependent on…. 7. Maintenance rounds include… 8. The students of our department are specializing in … 9. The students of our department study the following specialized subjects … 10. Specialists are trained to work … 11. My purpose of today is to…
(B) Exercise 3. Here are some answers. What are the questions? 1.It was my father who aroused my interest in agriculture. 2. I study at the farm machinery service department. 3. Farm machinery maintenance engineers ensure the effective work of agricultural machinery. 4. The students of our department are specializing in maintenance facilities; diagnostics and farm machinery repair. 5. Students are taught machinery and equipment of plant growing and livestock breeding, technical service organization, design and development of technical service enterprises. 6. Specialists are trained to work at agricultural enterprises of different forms of property. 7. During the process of studying the students have an opportunity to get professions of a driver, a tractor-driver, farm equipment metal worker. 8. My purpose of today is to acquire enough knowledge to be a well-educated person in order to meet the future needs of the nation. (B) Exercise 4. You meet your friend from the engineering and technological department. Ask and answer questions about the following: · your department · your future profession · the spheres of your professional activity · the ways of being employed
(B) Exercise 5. Complete the logical diagram with the necessary information from the text.
(B) Exercise 6. Speak about your future profession: a farm machinery maintenance engineer. Use the logical diagram (C) Exercise 7. Summarize the information about your future profession. Advertise your specialty to the university entrants. Express your opinion on the advantages of choosing this career. (C) Exercise 8. Prepare a short presentation on your future profession. Compare your profession with other engineering professions. Present your idea of the role and place of your future career on the labor-market.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|