Market Basket Analysis (BA) - метод аналізу "корзини покупця"
Назва цього методу походить від завдання визначення які товари ймовірно купуються спільно. Проте реальна область його застосування значно ширша. Наприклад, продуктами можна вважати сторінки в Інтернеті, або ті або інші характеристики клієнта або відповіді респондентів в соціологічних і маркетингових дослідженнях ітд. Алгоритм BA отримує на вхід бінарну матрицю, в якій рядок - це одна корзина (касовий чек, наприклад), а стовпці заповнені логічними 0 і 1, такими, що позначають наявність або відсутність даної ознаки (товару). На виході формуються кластери ознак, що спільно зустрічаються, з оцінкою їх вірогідності і достовірності. Окрім цього формуються асоціативні направлені правила типу: якщо ознака "А", то з такою - то вірогідністю ще і ознака "В" і ще ознака "С". Алгоритм ВА в PolyAnalyst працює виключно швидко і здатний обробляти величезні масиви даних.
Transactional Basket Analysis (ТБ) - транзакційний аналіз "корзини"
Transactional Basket Analysis - це модифікація алгоритму BA, вживаний для аналізу дуже великих даних, що не рідкість для цього типу завдань. Він припускає, що кожен запис в базі даних відповідає одній транзакції, а не одній корзині (набору куплених за одну операцію товарів). На основі цього алгоритму компанія "Мегапьютер" окремий продукт - X-SellAnalyst, призначений для on-line рекомендації продуктів в Інтернет магазинах.