Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






THE FUTURE (be going to, the Present Continuous, Present Simple, Future Simple)

Before doing these exercises revise grammar material – N. A. Bonk, Unit 1: p. 1 – 11, Unit 4: p. 106 – 120.

1. Use the prompts to write sentences with be going to.

e.g. It’s 08.30. Claire is still in bed. (miss/bus): She’s going to miss the bus.

1. John has got the ball. There are no defenders near. The goalkeeper is in a bad position. (score/goal)

2. Dave is exhausted. There are still 10 km to run. (not/finish/race)

3. We are the home team. The score is 3 – 0. There are three minutes left. (win/match)

4. They haven’t studied. They are bad at maths. The exam is tomorrow. (not/pass)

5. It’s 10.00. The train leaves at 10.03. I’m 5 km from the station. (not/catch)

6. There’s bright blue sky with no clouds. (be/nice day)

7. It’s very hot and humid. You can see big black clouds and lightning. (there/be/thunderstorm)

 

2. Use the prompts to write questions with be going to. Then write a short answer.

e.g. (it / rain): No, … Is it going to rain? - No, it isn’t.

1. the bus/arrive on time …… ? - Yes, … 5. Sue/pass/exam …………… ? - No, …

2. there/be/enough time …… ? - No, … 6. Kevin/earn/a lot of money … ? - No, ...

3. they/have/a good time …… ? - Yes, … 7. the students/learn/English …. ? - Yes, …

4. his plan/work ……………. ? - Yes, …

 

A friend of yours is planning to go on holiday soon. You ask her about her plans. Use the words in brackets to make your questions.

e.g. (where/go): Where are you going? - Scotland.

1. (how long/stay)….? - Ten days.

2. (when/go)……….? - Next Friday.

3. (go/alone)……….? - No, with a friend of mine.

4. (travel by car)……? - No, by train.

5. (where/stay)……...? - In a hotel.

 

Are you going to do these things tomorrow?

e.g. (buy a car): I’m not going to buy a car. or I’m going to buy a car.

1. get up before 6.30 4. cook a meal

2. have breakfast 5. ride a bicycle

3. watch TV in the morning 6. do some work around the house

 

Have you arranged to do anything at these times? Write true sentences about yourself.

e.g. (this evening): I’m going out this evening. or I ‘m not doing anything this evening. or I don’t know what I’m doing this evening.

1. tomorrow morning 3. tomorrow evening

2. next Sunday 4. choose another day or time

 

Read the information about the environmental problems and their solutions. Then make up five statements about what you’re going to do and five about what you’re not going to do to solve these problems.

There are number of things we can do if we want to help save our planet. For example, if we stop wasting paper, and recycle paper and cardboard, we’ll save some of the millions of trees which are cut down every year. As far as the problem of rubbish is concerned, if we recycle bottles and cans and organic waste, and stop taking plastic bags from the supermarket, this will make a big difference. We also have to stop making unnecessary car journeys so as to cut down air pollution. Try walking or using a bike instead, and if you buy local fruit and vegetables, this reduces lorry traffic to supermarkets. Water is another problem, and we should all take showers, not baths, to save water. Finally, we need to stop using so much energy, so try changing to low-energy light bulbs, and turning off unnecessary lights.

e.g. I’m not going to waste paper.

7. Use the prompts to write sentences with will. Use short forms where possible.

e.g. (you/have/time/finish/homework): You’ll have time to finish your homework.

1. they/select/you/for the football team 5. it/snow/this weekend

2. they/increase/taxes/next year 6. prices/not come down

3. the football team/win/next match 7. I/not be/very long

4. he/not be/at school/tomorrow

 

8. Open the brackets using the verbs in the Future Simple.

1. Don’t worry, he ............ (not/refuse) to lend you the money.

2. ................ he (show) us the sights of the town right now?

3. The actors are very good. I’m sure the performance .............. be) a great success.

4. I ............. (never/forget) what you did for me.

5. ............... (there/be) any party after the official ceremony?

 

9. Use the prompts to write questions with will. Then write a short answer.

e.g. (it/rain/today): Will it rain today? - No, it won’t.

1. the polar ice-caps/melt……? - Yes,… 5. Jack/be rich……….? - Yes,…

2. they/win/match……………? - No,… 6. Isabel/finish/race…..? - No,…

3. there/be/any help for us…...? - Yes,… 7. the machine/work….? - No,…

4. the police catch criminals…? - Yes,…

 

10. Complete the sentences with will or won’t and one of the verbs from the box.

analyse be pay go watch need cureuse help include lose help include lose check recognize

According to technology experts the products below will be the ten most successful by the year 2020.

Genetics. New medicines …will cure… diseases like Parkinson’s and Alzheimer’s.

Computers. A PC …1… voice and follow your commands. They …2… any cables.

Cars. Cars …3… petrol or diesel, but other fuels like electricity, and natural gas.

Home entertainment. We ...4… TV on large, flat screens. Computers …5… necessary because your TV will do everything.

Money. We …6… for everything with an electronic card.

Health. We …7… to the doctor so often. Robots at home …8… our health and warn us of problems.

Satellite navigation.GPS devices …9… fight crime by tracking the exact location of cars and other valuables.

Beauty.New beauty products …10… weight-control drugs, anti-wrinkle creams and cures for baldness so men …11… their hair.

 




Переглядів: 4075

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Блокировочные переключатели SA3(Блок 1), SA4 – на каркасе ВУВ. | Two students are discussing their science projects. Underline the correct form.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.