Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






B) Now write sentences describing what you were doing at the following times yesterday.

 

2. Use the prompts and a verb from the box in the Past Continuous form to write negative sentences.

rain clean drive study work play drink go listen

e.g. (They/for the test): They weren’t studying for the test.

1. She/home for the weekend 5. We/computer games

2. I/tea. It was coffee 6. His brothers/their bedroom

3. It/yesterday. It was sunny 7. Pierre/the car

4. You/to me! 8. The computer/because it was broken

 

3. Write questions. Use was/were –ing.

e.g. (what/Tim/do/when you saw him): What was Tim doing when you saw him?

1. (what/you/do/at 11 o’clock?) 3. (it/rain/when you went out?)

2. (what/she/wear/yesterday?) 4. (where/you/live/in 1981?)

 

4. Use your own ideas to complete these sentences. Use the Past Continuous.

e.g. Tom burnt his hand while he …was cooking the dinner… .

1. The door bell rang while I … . 3. We saw an accident while we … .

2. Mary fell asleep while she … . 4. The TV was on but nobody … .

 

5. Put the verbs into the correct form, the Past Continuous or Past Simple.

e.g. Jane …was waiting … (wait) for me when I …arrived… (arrive).

1. What ………. (you/do) this time yesterday? – I was asleep.

2. ………. (you/go) out last night? – No, I was tired.

3. Was Carol at the party last night? – Yes, she ……… (wear) a really nice dress.

4. How fast …….. (you/drive) when the accident ………. (happen)?

5. John ………. (take) a photograph of me while I ………. (not/look).

6. We were in a very difficult position. We ………. (not/know) what to do.

7. I haven’t seen Alan for ages. When I last ………. (see) him, he ……… (try) to find a job in London.

8. I ………. (walk) along the street when suddenly I ………. (hear) footsteps behind me. Somebody ………. follow) me. I was frightened and I ……… (start) to run.

9. When I was young, I ……… (want) to be a driver.

10. The boys ……… (break) the window when they ……… (play) football.

11. When Harry ……… (wake up), we ……… (tell) him the news.

12. Everyone ………. (wait) for the concert to begin when a message ………. (arrive).

13. Mary ………. (want) a relaxing holiday, so she ……… (choose) to stay in a small island.

14. When Roberto ………… (study) in America, his parents ……….. (phone) him every week.

15. Ann ………….. (watch) a film on TV while Julie ………… (arrive).

16. When the lights …………. (go out), I ………… (lie) in bed reading.

17. When you ………….. (go) to the Chinese restaurant, what …………. (you/eat)?

 

6. Underline the correct word or phrase from ones in the italics in each sentence.

1. When I got/was getting home I received/was receiving a phone call.

2. Last summer I was going swimming/went swimming every weekend.

3. When the dog bit/was biting Ann’s leg, she screamed/was screaming.

4. When you fell/was falling over the cliff, what happened/was happening next?

5. While Mary washed/was washing up, she broke/was breaking a cup.

6. I didn’t see/wasn’t seeing where the bus stop was, so I was missing/missed the bus.

7. What did you do/were you doing when I phoned/was phoning you last night?

 

7. Put the verbs into the correct form, the Past Continuous or Past Simple.

1. I ….… (see) Sue in town yesterday but she ………. (not/see) me. She ………. look) the other way.

2. I ……… (meet) Tom and Ann at the airport a few weeks ago. They …….. (go) to Berlin and I ……… (go) to Madrid. We ………. (have) a chat while we …….. (wait) for our flights.

3. I ……… ( cycle) home yesterday when suddenly a man …….. (step) out into the road in front of me. I ……… (go) quite fast but luckily I ……… (manage) to stop in time and ……… (not/hit) him.

 

8. Complete the dialogue with the Present Simple, Past Simple or Past Continuous forms of the verbs in brackets.

A: Excuse me, we’re doing a survey about time use. Have you got time to answer some questions?

B: Yes, but not too long.

A: No, don’t worry, just a couple of minutes. I want to ask you about your activities yesterday. For example, at eight in the morning …were… you 0 (sleep) …sleeping… or were you awake?

B: I was up. At eight o’clock I …1… (have) my breakfast.
A: …2… (you/have) breakfast at the same time every day?

B: Yes, I usually get up at half past seven.

A: Okay, mid morning, at eleven, …3… (you/work)?

B: No, I …4… (study). I’m still at school. I …5… (do) an experiment in the science lab.

A: At one o’clock, …6… (you/have) lunch?

B: Yes. We have an hour and a half for lunch and then classes again in the afternoon.

A: Were you at school at five o’clock?

B: No, I …7… (walk) home.

A: And at eight o’clock?

B: I …8… (do my homework. After that I watched TV for a bit and then I …9… (go) to bed.

A: So at midnight … .

B: I …10… (be) asleep.

A: Thanks very much.

B: You’re welcome.

 




Переглядів: 2065

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
PAST CONTINUOUS | USED TO

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.