МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
IMPERSONAL SENTENCESBefore doing the following exercises revise grammar material – N.A. Bonk, Unit 6: p. 146. 1. Rewrite the sentences using the words in brackets and it or there. e.g. There’s a lot of snow in December. (snows a lot) It snows a lot in December. 1. It’s quite cloudy this morning. (quite a lot of clouds) …………… 2. There’s a lot of rain in April. (rains a lot) ……………. 3. It’s foggy on the motorway this morning. (fog on the motorway) …………… 4. It’s very windy on the west coast. (a lot of wind) …………….
2. Write about the weather in the following pictures. Use It’s.
2. Complete the sentences with the Simple Present or Future Simple.
e.g. Wait here until Jane opens the door. 1. Call me as soon as you ……… about the exam. 2. Can you hold the baby while I ………. coffee? 3. What’s John going to do when he ………. school? 4. Give my love to Sue when you ………. to her. 5. I ………. you my address before I say goodbye. 6. Ann’s going to live here until she ……….. a job. 7. We’re going to look after Sue’s flat while she ………. round America. 8. I ………. you after I get back from work. 9. We’re early – we’ve got half an hour before the lesson ………. .
3. Complete the sentences by putting when, if, before, after, as soon as or until into the gaps. Sometimes more than one answer is possible. e.g. I’ll stay in this job until I find a better one.
1. I’m going to keep working ………. I finish this. 2. Remember to buy some stamps ………. you’re in the post office. 3. ………. I speak to him on the phone tonight, I’ll ask him. 4. I’ll keep looking for it ………. I find it. 5. I’ll wait for them ………. it gets dark, and then I’ll leave. 6. Don’t forget to lock the door ………. you go out. 7. We’ll wait ………. it stops raining, and then we’ll go out. 8. ………. you see John, give him my regards. 9. Put in your application ………. the closing date arrives. 10. You shouldn’t wait. You should reply ………. you receive the invitation. 11. Book a table ………. you go to the restaurant. It’s often full.
|
|||||||||||||
|