Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first one.

e.g. My father said that I could use his car.

My father allowed me to use his car.

1. I was surprised that it rained. – I didn’t expect ……… .

2. Don’t stop him doing what he wants. – Let ……… .

3. John looks older when he wears glasses. – John’s glasses make ……… .

4. I think you should know the truth. – I want ……… .

5. Don’t let me forget to phone my sister. – Remind ……… .

6. At first I didn’t want to apply for the job, but Sarah persuaded me. – Sarah persuaded ……… .

7. My lawyer said I shouldn’t say anything to the police. – My lawyer advised ……… .

8. I was told that I shouldn’t believe everything he says. - I was warned ……… .

9. If you’ve got a car, you are able to get around more easily. – Having a car enable ……… .

 

5. Put the verb in the right form: Infinitive (with or without to) or –ing.

e.g. They don’t allow people to park in front of the building. (park)

1. I’ve never been to Iceland, but I’d like ……… there. (go)

2. I’m in a difficult position. What do you advise me ………? (do)

3. The film was very sad. It made me ……… . (cry)

4. I don’t think Alex likes me. - What makes you ……… that? (think)

5. We are not allowed ……… personal phone calls at work. (make)

6. She said the letter was personal and wouldn’t let me ……… it. (read)

7. I don’t recommend ………. in that restaurant. The food is terrible. (eat)

 

6. Open the brackets, using Complex Object.

e. g. He expected (they, arrive) at 5.

He expected them to arrive at 5.

1. Do you want (they, stay) at the hotel or with us?

2. I'd like (the professor, look through) my report.

3. Do you want (I, show) you the sights of the city?

4. We expect (he, arrange)everything by the time we come.

5. I want (she, tell) me the news in brief.

6. He expected (the meeting, hold) in the Red Room.

7. I would like (they, fix) an appointment for me for Tuesday.

8. We want (she, introduce) us to the president.

9. I don't want (they, be late) for dinner.

10. He expected (she, invite) to the party by the Smiths.

11. I'd like (the dress, buy) by Saturday.

12. I don't want (she, treat) like Alice.

13. We considered (he, be) an honest person.

14. I don't like (she, prevent) me from doing it.

15. I suspect (he, help) by her.

 

7. Change complex sentences into sentences with Complex Object.

e.g. I did not expect that she would forget about my birthday.

I didn’t expect her to forget about my birthday.

1. She saw how the children were playing in the park.

2. Do you know that he went abroad two days ago?

3. I like to watch how she dances.

4. She could hardly believe that he had been rescued.

5. He expects that everybody will be ready to do this work.

6. I don't like when the children are late for dinner.

7. Don't consider that he is a hero. He is an ordinary man.

8. I've heard how he was arguing with his father.

9. I suspect that he has taken my money.

10. She likes to watch how the sun sets.

11. I hate when people shout at each other.

12. They suppose that he will cope with this work.

13. I've heard how she was crying.

14. We expect that he will solve this problem soon.

 




Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
COMPLEX OBJECT | PRESENT PERFECT CONTINUOUS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.