![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Результати одразу заносьте до таблиціПрактична робота № 1 Тема: Визначення модуля пружності (модуля Юнга) гуми Мета роботи: експериментально перевірити закон Гука і визначити модуль пружності гуми. Обладнання: гумовий джгут завдовжки 20...30 см; набір важків по100 г; вимірна лінійка; штатив універсальний з муфтою і лапкою; штангенциркуль. Хід роботи. Результати одразу заносьте до таблиці 1. Виміряйте ширину a і товщину b поперечного перерізу джгута 2. Обчисліть площу поперечного перерізу формулою S = 2·a·b 3.Підвісьте один тягарець і виміряйте за допомогою лінійки його початкову довжину 4.Підвісьте ще один тягарець, виміряйте довжину гумової смужки 5.Розрахуйте абсолютне видовження: 6.Визначте силу тяжіння 7.Повторіть п.5-6 для 2-х, 3-х, 4-х тягарців:
8.За одержаними даними побудуйте на міліметровому папері графік залежності механічної напруги від відносного видовження 9.Виділіть на графіку прямолінійну ділянку і в її межах обчисліть середнє значення модуля пружності за формулою
10.Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому зазначте, які фізичні величини, ви визначали. Теоретичні відомості: Механічна напруга Закон Гука:
Механічну напругу обчислюють за формулою ,
F – Сила під дією якої деформується джгут.
- абсолютне видовження. l0 — початкова довжина зразка, l — довжина зразка під навантаженням. S — площа поперечного перерізу зразка S = 2·a·b, де 2-кількість джгутів. Дослідження пружних властивостей тіл виконують за допомогою установки, що являє собою штатив із муфтою, у якій закріплено стрижень. На стрижні підвішений гумовий шнур із петлею. У цьому експерименті вимірювання подовження виконують на виділеній ділянці джгута, обмеживши її двома позначками. Відстань між позначками вимірюють лінійкою з міліметровими поділками, а діаметр поперечного перерізу шнура — штангенциркулем або мікрометром або лінійкою Контрольні запитання: 1.Які види деформації ви знаєте? Розкажіть про кожну із них. 2.Що таке абсолютне видовження? 3.Що таке відносне видовження? 4.Що таке площа поперечного перерізу? 5.Що таке механічна напруга? 6.Що таке модуль Юнга? 7.Чи зміниться отримане в ході експерименту значення модуля Юнга, якщо для проведення експерименту взяти джгут із площею поперечного перерізу вдвічі більшою? Чому? 8.Поясніть Закон Гука (2 варіанти запису: 9.Поясніть типову криву залежності напруження від деформації розтягу:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|