Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Divisions based on nonlinguistic factors studied

Alongside the structurally motivated domains of study are other fields of linguistics. These fields are distinguished by the kinds of nonlinguistic factors that they consider:

· Applied linguistics, the study of language-related issues applied in everyday life, notably language policies, planning, and education. (Constructed language fits under Applied linguistics.)

· Biolinguistics, the study of natural as well as human-taught communication systems in animals, compared to human language.

· Clinical linguistics, the application of linguistic theory to the field of Speech-Language Pathology.

· Computational linguistics, the study of linguistic issues in a way that is 'computationaly responsible', i.e., taking careful note of computational consideration of algorithmic specification and computational complexity, so that the linguistic theories devised can be shown to exhibit certain desirable computational properties implementations.

· Developmental linguistics, the study of the development of linguistic ability in individuals, particularly the acquisition of language in childhood.

· Evolutionary linguistics, the study of the origin and subsequent development of language by the human species.

· Historical linguistics or diachronic linguistics, the study of language change over time.

· Language geography, the study of the geographical distribution of languages and linguistic features.

· Linguistic typology, the study of the common properties of diverse unrelated languages, properties that may, given sufficient attestation, be assumed to be innate to human language capacity.

· Neurolinguistics, the study of the structures in the human brain that underlie grammar and communication.

· Psycholinguistics, the study of the cognitive processes and representations underlying language use.

· Sociolinguistics, the study of variation in language and its relationship with social factors.

· Stylistics, the study of linguistic factors that place a discourse in context.

Semiotics is not a discipline within linguistics; rather, it investigates the relationship between signs and what they signify more broadly. From the perspective of semiotics, language can be seen as a sign or symbol, with the world as its representation.

Read the text.

Pick up the key words.

Divide the text into logical parts.

Make up an outline of the text.

Find the main idea in each part of the text.

Express the main idea of each part in one sentence.




Переглядів: 356

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Divisions based on linguistic structures studied | Find supporting details in each part of the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.