Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






М. Гоголь

По-друге, необхідно підібрати запитання , які необхідно задати учням з метою активізації їхньої уваги перед читанням, або після нього. Наприклад, чи залишився сучасний Степ таким же, як його описав Гоголь?

До словесних методичних прийомів навчання належить робота з текстом підручника (коментоване читання тексту, вибіркове читання, переказування тексту, формулювання висновків, складання тез і конспектів).

Наприклад, завдання: учні самостійно опрацьовують матеріал підручника «Заходи щодо збереження родючості грунтів», після чого дають відповіді на запитання:

1. Де здійснюються заходи вапнування і гіпсування грунтів?

2. Які меліоративні заходи були проведені у степовій зоні України для покращення якості грунтів?

Або таке завдання: учні самостійно опрацьовують матеріал підручника «Природоохоронні території», а потім роблять висновок про те, де найкраще збереглися ділянки непорушеної рослинності і тваринного світу в Україні.

Використання навчальної лекції в темі недоцільне оскільки враховуючи вікові особливості учнів, використання цього методичного прийому буде малоефективним.

Наочні методичні прийоми ґрунтуються на безпосередньому візуальному сприйманні школярами географічних об`єктів, процесів чи явищ, їхніх моделей, або динамічних чи статичних зображень. До таких методичних прийомів належать: ілюстрування, демонстрування та демонстраційний дослід.

Прийом ілюстрування спрямований на увиразнення думки вчителя й передбачає супроводження викладу навчального матеріалу різноманітними засобами наочності, де головним джерелом знань переважно є зображення географічних об’єктів чи процесів. Цей прийом тісно пов’язаний з створенням уявлень учнів.

Наприклад, вчитель ілюструє свою розповідь про природні зони зображеннями представників тваринного та рослинного світу. Або на початку вивчення певної природної зони можна показувати зображення з типовими для неї ландшафтами.

Прийом демонстрування спрямований на аналіз об’єктів чи процесів, які вивчаються на уроці географії, визначення їхньої сутті, причинно-наслідкових зв’язків, основних ознак. Демонстрування стимулює пізнавальну активність учнів, активізує їхнє сприйняття й мислення. Тому вчителю слід ставити запитання учням, які допомагають цілеспрямовано та послідовно спостерігати, співставляти, порівнювати, робити висновки й узагальнення. Прийом демонстрування є ефективним при формуванні понять учнів.

Наприклад, при вивченні рослинності і тваринного світу вчитель не просто показує зображення тварин та гербарій рослин, а передає їх учням. При цьому перегляд супроводжується коментарем учителя.

При вивченні клімату певної природної зони вчитель може використовувати графічні моделі, де показано основні чинники кліматотворення тощо.

Практичні методичні прийоми навчання застосовуються для безпосереднього самостійного пізнання дійсності, поглиблення знань, формування вмінь і навичок. Головним джерелом знань при застосуванні цього прийому є географічна дійсність або її моделі у вигляді спеціально розроблених засобів навчання.

Вправи – це організоване, цілеспрямоване, багаторазове повторення учнями певних дій та операцій з метою формування й закріплення вмінь і навичок учнів.

Для теми «Природні зони України» це як використання даного методичного прийому переважно в практичних роботах.

Географічні задачі мають посідати важливе у практичній діяльності учнів. Як зазначає О.В. Заставецька, вирішування учнями різноманітних задач дозволяє не лише закріпити теоретичні знання, що формувались на уроці, а й здобути вміння, необхідні у подальшому житті і діяльності дітей.

Практичні завдання спрямовані на формування вміння учнів застосовувати теоретичні знання на практиці, організацію їхньої самостійної пізнавальної діяльності, формування вмінь і навичок, необхідних для життя й самоосвіти.

Практичні завдання (за Л.М. Булавою) мають таке спрямування:

ü робота з географічними картами (аналіз загально географічних і тематичних карт шкільних атласів);

ü робота з топографічними картами й планами;

ü виконання робіт на контурних картах (у т. ч. для засвоєння й перевірки географічної номенклатури);

ü складання та аналіз графічних моделей (картосхем, графіків, діаграм, профілів, схем зв’язків тощо);

ü завдання, що потребують складання таблиць;

ü завдання, що виконуються на місцевості (орієнтування на місцевості;

ü вимірювання висоти горба або ухилу його схилів, ширини, глибини та швидкості течії річки і т.д.);

ü завдання соціально-економічного спрямування (що виконуються під час екскурсій на підприємства та інші господарські об’єкти);

ü опрацювання статистико-економічних показників.

 




Переглядів: 491

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Медоти при вивченні теми «Природні зони України» | Форми організації навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.