МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Adult and Continuing EducationThe concept of continuing (or lifelong) education is of great importance to Americans. Every year, over 20 million Americans (that is, about ten percent of all adults) further their education through participation in part-time instruction. Some estimates that as many as 45 million adult Americans are currently taking courses in universities, colleges, professional associations, government organizations or even churches and synagogues. Most participants in continuing or adult education have a practical goal: they want to update and upgrade their job skills. As a result of economic changes and the rapid advance of the “information age”, the necessity to acquire new occupation skills has increased. Adult education thus fills a need of many Americans who want to improve their chances in a changing job market. This is one explanation for the continuing growth of adult education classes over the past several years. Of course, not all people who take courses in adult education do this for job-related purposes. Many simply want to broaden their knowledge or learn something they would enjoy doing, such as print-making, dancing, or photography. Continuing education courses are provided mainly by community or junior colleges and mostly take place in the evening. The types of courses range from hobby and recreational activities to highly specialized technical skills. Courses in business, health care and health science, engineering, and education are most popular. While some 50 per cent of all people in adult education were enrolled in programs sponsored by educational institutions, about 15 per cent were sponsored by business and industry. Over 80 per cent of all companies today conduct their own training programs. Many large corporations offer complete degree programs, and some even support their own technical and business colleges and universities. Recently close to 6 million students were enrolled in industry-sponsored degree programs. It is estimated that some 8 million Americans are involved in corporate education of some kind.
|
||||||||
|