Чиста приведена вартість (Net Present Value, NPV) являє собою різницю між сьогоднішньою вартістю грошових потоків, отриманих від проектних інвестицій, і реальних витрат на здійснення проекту.
Показник чистої приведеної вартості використовується корпорацією для планування капітальних вкладень, тобто інвестування в реальні активи.
Чиста приведена вартість визначається за формулою:
,
де С0 — інвестиції в проект (вхідний грошовий потік); і т. д. — дисконтовані річні суми припливу капіталу за інвестиціями (результативні грошові потоки).
Коефіцієнт нетто дисконтована вартість показує доцільність очікуваних інвестицій. Якщо дисконтовані грошові потоки інвестування дорівнюють нулю або вищі, ніж початкові вкладення за проектом, то менеджери можуть приймати рішення інвестувати в проект. Як вже зазначалося вище, менеджери повинні забезпечити приріст капіталу корпорації. Він може бути досягнутий через збільшення інвестицій у реальні активи і приріст виробленої вартості.
Правила коефіцієнта NPV — інвестувати в проект за позитивного або нульового коефіцієнта.
Припустимо, що корпорація має намір інвестувати в нове інформаційне устаткування 100 млн дол. Очікуваний термін окупності — три роки, гранична ставка дохідності — 15 %. Прийняття рішень менеджерами буде визначатися показником NPV.
Менеджери можуть прийняти рішення про прийняття проекту. Однак вони повинні ще провести додаткові дослідження.