Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 4. Постмодернізм в літературі слов’янських країн.

Форми романів в творчості М. Павича. Роман-словник («Хазарський словник. Роман-лексікон на 100 000 слів»). Роман-кросворд («Пейзаж, що намальовано чаєм. Роман для шанувальників кросвордів»). Роман як довідник з гадання («Остання любов у Царграді»). Роман-клепсидра («Внутрішня сторона вітру, або роман про Гєро і Леандра»). Гіпертекстуальна основа творів. Параісторизм.

Філософсько-естетичні проблеми сучасності у творчості Мілана Кундери.Сатира на «сталінізм по-чешські» у романі «Жарт». Дихотомія духовного та телесного в романі «Нестерпна легкість буття». Інтертекстуальний аспект роману «Безсмертя». Авторська інтерпретація ідеї суїциду в романі «Вальс на прощання». Діалог епох в романі «Неспішність». Елементи фантастики в творі «Справжність»: поліваріантність кінцівки.

Роль ідеологічних засад в культурі ХХ ст. та особливості розвитку російського постмодернізму. Головні відмінності від західноєвропейського літературного руху. “Шокова естетика” як основа російської прози “іншої хвилі”. Поезія і література Самвидавництва. Творчість І. Бродського. Концептуальна основа віршів Д.Пригова, Л.Рубінштейна. Найхарактерніші риси нової літератури (або літератури “літератури двірників та сторожів”. Роман Вен. Єрофієва “Москва-Пєтушкі” як антиалкогольний твір. Переосмислення російської класики у творах Абрама Терца. Естетичний виклик Юза Алешковського. Антигерой прози Е. Лимонова. Авторська маска як літературний прийом, типи авторської маски. На практичних заняттях обговорюється специфіка російського постмодернізму та перший етап його розвитку, відомий як література «Двірників та сторожів».

Російська постмодерністська проза «нової хвилі» (1980-1990 рр. ХХ ст.) розкриває естетичний зміст російської прози 1980-1990-х років ХХ ст. Моделі героя в постмодерністській прозі 90-х років. Пафос безнадійності й песимізму в творчості Л. Петрушевської. Образи російської класики в прозі 1990-х років. Творчість В. Пелевіна, Ю. Полякова, Т.Толстої, Л. Уліцької. На практичних заняттях другого змістового модуля (ЗМ2) студіюються особливості розвитку російського постмодернізму.

Третя хвиля російського постмодернізму. Перехідна форма творчості окремих російських письменників, написаних на межі реалістичної та постмодерністської поетики. Основні інтенції розвитку новітньої російської літератури означеного напряму. Пошук позитивного ідеалу та надії на відродження Росії.

 

Тема 5. Еволюція постмодерністського художнього мислення в американському романі кінця ХХ століття.

Проблема «Особистість і суспільство» у філософсько-естетичній думці другої половини ХХ століття та її відбиття в американському романі. Засудження фальшивості та бездуховності суспільства в романі Д. Селінджера («Над прірвою у житі»). Екзистенційні питання в інтерпретації Джона Барта («Плавуча опера»). Проблема стосунків сильної особистості із владою у романі Кена Кізі «Над гніздом зозулі». Функціонування архетипів у творі. Зреченість на безцільне буття сучасної людини, що боїться порушити закони суспільства та визнати важливість природних інстинктів у творчості Генрі Міллера. Світ як абсурдна , некерована апокаліптична комедія в творах Курта Воннегута. Оптимістичне забарвлення творів Річарда Баха. Протистояння поколінь 60-х та 90-х років у романі Д. Коупленда «Покоління Х». Питання самосвідомості молоді, «підгрупи іксерів».

Розвиток постмодерністської думки в латиноамериканських країнах. Фантастичне забарвлення світу у творах Хорхе Луіса Борхеса. Розвиток магічного реалізму у творчості Габріеля Гарсіа Маркеса. Фольклорне походження фантастики у творі «Сто років самотності»: біблійні міфи, народні легенди, казкові сюжети та поетичні образи. Жанр філософського іномовлення у творах Паоло Коельо («Алхімік»). Етапи шляху «людини знання» у творах Карлоса Кастанеди.

Межі японської літератури та її зрушення у світовому контексті. Трагедія зіткнення людини з ворожим їй світом в романі-параболі Кобо Абе «Жінка в пісках». Образи-символи твору. Жанрова специфіка романів Харукі Муракамі: оккультний детектив, психоделічний триллєр, антиутопія та утопія, фентезі, казка. Жіночі портрети у творах письменника. Варіанти «під» та «надтексту» у романі «Країна чудес без гальма і Кінець світу».

 

Практичне заняття № 2. «Спор століть» в романі Дж. Фаулза «Подруга французького лейтенанта».

Практичне заняття № 3. Проблема особистості в романі В. Пєлєвіна «Життя комах».

Практичне заняття № 4. Ідеали покоління 90-х років в романі Д. Коупленда.

Практичне заняття № 5. Підсумкова модульна контрольна робота.

 




Переглядів: 1508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Західноєвропейські письменники-постмодерністи. | Структура навчальної дисципліни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.