Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Фізичні та хімічні методи дослідження (ідентифікації) органічних речовин

Дослід 1. Визначення температури плавлення.

 

 
 


Н2SO4 (конц)

Прилад для визначення температури плавлення.

Для визначення температури плавлення, досліджуваною речовиною наповнити (0,5 см. висотою) капіляр, один кінець якого запаяний. Потім капіляр із речовиною прикріпити до кінця термометра, так, щоб стовпчик речовини містився на рівні кульки термометра. Прилад нагріти на газовому пальнику або спиртівці і зазначити температуру плавлення. Після визначення приблизної температури, прискорити нагрівання. Коли речовина повністю розплавиться, відмітити температуру кінця плавлення. Різниця початку і кінця температури плавлення буде точною температурою .

 

Дослід 2. Визначення температури кипіння.

В широкий капіляр налити кілька крапель досліджуваної рідкої речовини і прикріпити його до кінця термометра гумовим кільцем. Нагріти. Коли бульбашки будуть швидко виділятися, це означає, що рідина закипіла. Нагрівання припинити, дати остигнути і зазначити температуру при якій пухирці перестали виділятися. Ця температура і є температурою кипіння досліджуваної рідини.

 

Дослід 3. Відношення органічної речовини до прожарювання.

На кінчик шпателя нанести 0,1 г досліджуваної речовини і внести його в бокову частину полум'я пальника.

Уважно спостерігати за змінами:

а) характером плавлення (чи розкладається, горить повільно, дуже швидко, зі спалахом);

б) коліром полум'я (світле свідчить, що речовина кисневмісна, жовто-кіптяве – ароматична, сильно ненасичена сполука з високим вмістом Карбону);

в) запах (різкий, приємний, неприємний).

 

Дослід 4. Визначення розчинності органічних речовин

Перевірити розчинність досліджуваних речовин послідовно у: воді, 5%-ному розчині натрій гідроксиді, натрій гідрокарбонаті, хлоридній кислоті, концентрованій сульфатній кислоті, етанолі, бензолі, петролейному етері та ацетатній кислоті.

Розчинення проводити при звичайних умовах, а коли речовина не розчиняється, нагріти її до кипіння.

Якщо речовина погано розчиняється в розчинах лугу, натрій гідрокарбонаті і хлоридній кислоті, то нерозчинний залишок відфільтрувати. Якщо фільтрат мутніє, то це свідчить про кислотно-основні властивості речовини; кислі – коли розчинником був розчин лугу або соди, основні – розчин кислоти.

Визначити рН розчину за допомогою індикатора або приладу рН-метра.

 

Дослід 5. Функціональний аналіз органічних сполук.

а) реакція на альдегіди "срібного дзеркала".

В добре очищену і знежирену пробірку налити 3-5 крапель розчину аргентум нітрату і по краплях прилити розчину аміаку до зникнення осаду. По стінках пробірки прилити досліджуваного розчину. Вміст пробірки нагріти на киплячій водяній бані, уникаючи струшування.

Якщо розчин буріє і на стінках пробірки виділяється чистий аргентум; значить досліджувана речовина містить функціональну альдегідну групу

( ).

Написати рівняння оксидації альдегіду до відповідної кислоти.

б) реакція "мідного дзеркала".

До 5 крапель розчину купрум (ІІ) сульфату прилити 5 крапель розчину натрій гідроксиду, а потім до одержаного осаду прилити 5-7 крапель розчину досліджуваної речовини. Вміст пробірки нагріти як в попередньому досліді.

Якщо забарвлення змінюється від голубого до жовтого, а в кінці морквяно червоного то досліджувана речовина є альдегідом.

Написати рівняння реакції послідовного відновлення альдегідом:

Cu(OH)2 → CuOH→ Cu2O/

Дана реакція використовується в біохімічних дослідженнях для виявлення надлишку глюкози в сечі.

Дослід 6. Якісна реакція на фенольний гідроксид.

а) До 3-5 крапель досліджуваного розчину прилити 1-2 краплі розчину ферум (ІІІ) хлориду .

Якщо появиться фіолетове забарвлення значить речовина є фенолом.

 

б) Проробити аналогічну реакцію з розчином саліцилової кислоти, а потім долити в обидві пробірки етанолу.

Чи змінилось забарвлення у водному і спиртовому розчинах? Зробити висновок.

Дослід 7. Ознайомлення з будовою та принципом дії поляриметра

 
 

Для роботи з поляриметром необхідно спочатку встановити нульову його точку. Для цього слід повертати важелем аналізатора і домогтися рівномірного освітлення поля зору в окулярі:

 




Переглядів: 858

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методичні вказівки для студентів до практичних занять.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.