МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||
Властивості фенолів, та їх похідних.Дослід 1.Розчинність фенолу у воді. Помістити у пробірку 2-3 крупинки фенолу (Обережно!). Фенол викликає опіки шкіри. Додати 3 краплі води і струсити. Утвориться каламутна рідина (емульсія фенолу). Дати їй постояти. Звернути увагу, що при стоянні емульсія розшаровується: внизу буде розчин води в фенолі, вгорі-розчин фенолу у воді (фенольна або карболова вода). Даний розчин випробувати індикатором і зберегти для другого досліду. 1. Чи добре розчиняється фенол у воді? 2. Чи діє розчин фенолу на індикатор ?
Дослід 2.Кислотний характер фенолу. До фенольної води, одержаної у попередньому досліді, додати ще 1 краплю фенолу. До утвореної емульсії фенолу у воді додати 2 краплі розчину натрій гідроксиду. Розчин зберегти для третього досліду. 1. Що при цьому спостерігається? 2. Написати рівняння реакції утворення феноляту.
Дослід 3.Розклад натрій феноляту кислотою. До одержаного у попередньому досліді натрій феноляту додати 1-2 краплі 2н розчину хлоридної кислоти. 1. Що спостерігається? 2. Написати рівняння реакції.
Дослід 4.Осадження білка фенолом. Помістити на предметне скло 2-3 краплі рідкого фенолу і 1-2 краплі розчину яєчного білка. Що спостерігається? Зробити висновок.
Дослід 5.Реакція фенолів з розчином ферум (ІІІ) хлоридом. У пробірку налити 3 краплі розчину фенолу і додати 1 краплю 0,1н розчину FeCl3. Що спостерігається? Проробити аналогічно реакції з 1% розчинами гідрохінону, пірокатехіну, резорцину, пірогалолу, α-нафтолу і β-нафтолу. Звернути увагу, що феноли можна ідентифікувати за цією реакцією. Дані досліду оформити у вигляді таблиці.
Дослід 6.Реакція фенолу з бромною водою (фармпроба). У пробірку помістити три краплі бромної води і додати дві краплі розчину фенолу. 1. Що спостерігається? 2. Написати рівняння реакції.
Дослід 7.Реакції фенолів з реактивом Марки. Кристалик резорцину помістити на годинникове скло і змочити його 1-2 краплями реактиву Марки (СН2О+Н2SO4(конц.)). Добуту суміш залишити на 5 хв. 1. Що спостерігається? 2. Яке забарвлення розчину утворилось?
Дослід 8.Відновні властивості багатоатомних фенолів. Взяти три пробірки, в першу з них налити 5 крапель розчину пірокатехіну, у другу-стільки ж розчину резорцину, в третю-гідрохінону. У кожну пробірку додати по 1-2 краплі розчину аргентум нітрату. 1. В яких пробірках спостерігаються зміни? 2. Які із зазначених фенолів можуть бути використані як фотопроявники? 3. Написати рівняння реакцій оксидації гідрохінону.
Дослід 9.Кольорова індофенолова проба. Налити у пробірку 2-3 краплі розчину фенолу, додати 3 краплі 2н розчину амоній гідроксиду і 3 краплі бромної води. Через кілька хвилин у пробірці спостерігається поява синього забарвлення, яке пов'язане з утворенням індофенолу.
|
||||||||||||||||
|