Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Властивості гетерофункціональних карбонових кислот.

 

Дослід 1. Декарбоксилювання саліцилової кислоти.

У суху пробірку помістити декілька кристалів кислоти і нагріти. Спостерігається виділення газу (якого?) і запах (чого?). Написати рівняння розкладу саліцилової кислоти.

 

Дослід 2. Утворення солей саліцилової кислоти.

У дві пробірки налити по 2 см3 натрій гідрокарбонату . В одну пробірку досипати саліцилової кислоти (~0,1 г), а в другу таку ж кількість фенолу. Що спостерігається? Зробити висновки.

Написати рівняння реакції утворення натрієвої солі саліцилової кислоти.

 

Дослід 3. Реакція саліцилової кислоти з розчином FeCl3.

В пробірці розчинити декілька кристалів саліцилової кислоти у воді і долити 1-2 краплі розчину ферум (ІІІ) хлориду. Що спостерігається?

Прилити у пробірку такий же об'єм спирту. Чи змінилось забарвлення? Написати рівняння реакції.

 

Дослід 4. Добування естеру саліцилової кислоти (синтез).

У пробірку помістити кілька кристалів саліцилової кислоти, долити 3 краплі етанолу 1 краплю конц. сульфатної кислоти. Пробірку нагріти обережно, струшуючи її.

Що спостерігається?

Написати схему І механізм реакції утворення естеру.

 

Дослід 5. Взаємодія саліцилової кислоти з бромною водою.

У двох пробірках окремо розчинити декілька кристалів саліцилової та бензойної кислот у воді. Долити в кожну пробірку по кілька крапель бромної води. Що спостерігається? Де відбулося знебарвлення бромної води? Чому? Написати рівняння реакції.

 

Дослід 6. Взаємодія саліцилової кислоти з розчином KMnO4.

Дослід проводити аналогічно досліду 5. Чи відбулося і де знебарвлення розчину KMnO4? Пояснити результати досліджень.

 

Дослід 7. Гідроліз аспірину.

Кілька кристаликів аспірину розчинити у воді і одержаний розчин розділити на дві пробірки. Одну пробірку нагріти до кипіння і охолодити . В обидві пробірки прилити 1-2 краплі розчину ферум (ІІІ) хлориду. Де відбулися зміни? Чому? Написати рівняння гідролізу аспірину.

 

Дослід 8. Властивості винної кислоти.

а) Крупинку винної кислоти розчинити у воді і універсальним індикатором випробувати рН розчину. Написати рівняння ступінчастої дисоціації кислоти.

б) До розчину винної кислоти по краплях прилити розчину натрій гідроксиду. Що спостерігається? До одержаної суміші прилити надлишок калій гідроксиду до одержання однорідної суміші. Розчин зберегти для досліду в).

в) До розчину купрум (ІІ) сульфату прилити лугу. До одержаного осаду прилити розчин з досліду (б). Що спостерігається? Написати рівняння всіх реакцій. Даний розчин сегнетової солі (реактив Фелінга) здати лаборанту.

г) До розчину винної кислоти прилити 5-6 крапель розчину аміаку (нейтральне середовище) і 5-6 крапель кальцій хлориду. Утворення кристалів кальцій тартрату свідчить про нерозчинність даної солі у воді. Написати рівняння реакції.

 

Дослід 9. Добування кальцій цитрату.

У пробірку налити 1 см3 5%-ного розчину лимонної кислоти, долити краплями 10%-ний розчин аміаку (до нейтральної реакції). До одержаного розчину прилити 1 см3 5%-ного розчину кальцій хлориду. Суміш нагріти до кипіння. Утворений осад розчинний у холодній воді, а у гарячій – ні.

Написати рівняння реакції одержання солі. Зробити висновк.

 

Дослід 10. Розклад лимонної кислоти.

У суху пробірку внести незначну кількість кристалів лимонної кислоти, долити 2 см3 конц. H2SO4, закрити її корком з Г-подібною трубкою, кінець якої опустити в розчин Са(ОН)2. Реакційну суміш обережно нагрівати. Спостерігати помутніння вапняної води. Чому? Потім кінець Г-подібної трубки опустити в пробірку з лужним розчином (надлишок І2 + 10%-ний розчин NаOH) до знебарвлення. Спостерігати утворення жовтого осаду йодоформу.

Написати рівняння розкладу лимонної кислоти.

 

 


ЗАНЯТТЯ №24

 

Тема:Амінокислоти та білкові речовини.

Актуальність теми:α-амінокислоти являються мономерами білків – носіїв всього живого на землі. Білки – це складні органічні сполуки, які виконують різні функції в організмі і разом з вуглеводами та жирами забезпечують його життєдіяльність.

 

Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови, ізомерії , номенклатури та властивостей амінокислот, як хімічної основи структурної організації білків та пептидів. Малий практикум.

Знати:

- формули найважливіших амінокислот, що входять до складу

- білків живого організму;

- замінні і незамінні амінокислоти;

- роль білків та пептидів в організмі.

Вміти:

- називати амінокислоти за правилами ІЮПАК;

- ідентифікувати їх;

- проводити реакції на білки і амінокислоти.

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1. Теоретично підготуватись по контрольних питаннях даної теми

2. Оформити три графи протоколу.

3. Повторити властивості амінів та карбонових кислот.

4. Виписати формули незамінимих амінокислот. Дати їм назви за правилами ІЮПАК.

5. Написати рівняння специфічних реакцій, характерних для амінокислот.

6. Які продукти утворюються при нагріванні α,-β,-γ- амінокислот?

7. Навести по два приклади амінокислот аліфатичного,

ароматичного та гетероциклічного ряду.

8. Написати формулу трипептиду утвореного аланіном, гліцином і валіном.

9. За допомогою рівнянь реакцій здійснити синтез: метан → амінооцтова кислота.

10. На прикладі гліцину пояснити амфотерні властивості амінокислот

 

Контрольні питання

 

1. Будова, ізомерія та номенклатура амінокислот.

2. Стереоізомерія і конфігурація природних амінокислот.

3. a-амінокислоти, їх амфотерність.

4. Основні хімічні властивості a-амінокислот.

5. Декарбоксилювання і дезамінування амінокислот.

6. Окремі представники a-амінокислот, що входять в склад природних білків.

7. Пептиди, їх властивості, синтез і застосування у медицині.

8. Структура білків, їх біологічна роль.

9. Роль вітчизняних вчених у вивченні структури і синтезу білка.

10. Реакції осадження і кольорові реакції на білки.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. Виконати досліди, запропоновані у методичній вказівці.

2. Результати спостережень і висновки внести у протокол.

3. Оформити протокол і захистити його у викладача

4. Виписати з даної теми медичні препарати вказати їх фармакологічну дію та застосування.

5. Написати тестовий контроль або самостійне індивідуальне завдання.

6. Написати рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення: СН3СООН → Х → Амінооцтова кислота → (СН3)2 NCH2COOH

Метиламін

Назвати речовину Х.

7. Написати рівняння реакцій одержання синтетичних волокон: капрону, найлону, енанту.

8. Написати формули ізомерів D(-) i L(+) аланіну.

9. Пояснити первинну, вторинну, третинну, четвертинну структуру білка.

10. Перечислити класифікацію білків.




Переглядів: 653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретична частина | Теоретична частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.