Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Функціональний аналіз органічних сполук

 

Кожному студенту видано контрольні проби з невідомими органічними сполуками. За допомогою функціонального аналізу необхідно визначити, видані речовини.

Аналіз проводити за такою схемою:

1. Фізичні властивості (описати в протоколі досліджуваних речовин)

- агрегатний стан;

- колір;

- запах.

2. Фізичні константи(виписати з хімічного довідника, УДФ):

- tk (температура кипіння);

- tпл (температура плавлення);

- показник заломлення;

- густина r.

- дослідити розчинність в різних розчинниках:

 

Н2О NaOH NaHCO3 HCl H2SO4 C2H5OH CH3COOH етер бензол
                 

 

3. Реакція на індикатори (випробувати розчин досліджуваних речовин):

- лакмус;

- фенолфталеїн;

- метилоранжевий.

 

4. Реакції на функціональні групи (провести на кожну групу):

Реактив Реакція Висновки
Бром в ССl4 Не реагує Відсутні "=" зв'язки
Аміачний розчин AgNO3 Не реагує Відсутня група =СОН
Натрій мет. Виділяється Н2 Є група ОН
Суміш НСl і ZnCl2 Реагує Є первинна група ОН
Гідроксид (ІІ) Cu Реагує Це багатоатомний спирт
2,4-динітрофеніл гідразин Не реагує Відсутня група =С=О
Розчин FeCl3 Не реагує Відсутні фенольна і енольна групи
Хлороформ і AlCl3 Не реагує Відсутнє ароматичне ядро

 

Фізичними методами можна точніше встановити належність і будову органічної речовини.

Результати дослідження оформити в протоколі за схемою. Зробити висновки.

 

 


ЗАНЯТТЯ №27

 

Тема:Гетероциклічні сполуки. П׳ятичленні гетероцикли з одним гетероатомом.

Актуальність теми:З п’ятичленних гетороциклів з одним гетероатомом азоту важливе значення має пірол, ядро якого утворює тетрапірольну систему – порфін.

Останній з металами утворює металпорфіни, до яких відноситься гемоглобін крові, хлорофіл, вітамін В12.

 

Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови, властивостей та одержання 5-ти членних гетероциклів з одним гетероатомом. Малий практикум.

Знати:

- будову 5-ти членних гетероциклів з 1-ним гетероатомом

- якісні реакції на них;

- методи одержання даних гетеро циклів.

Вміти:

- проводити ідентифікацію даних гетероциклів;

- синтезувати фуран;

- перевірити герметичність приладів;

- проводити функціональний аналіз.

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1. Вивчити теоретичний матеріал і вміти дати відповіді на контрольні питання теми.

2. Оформити три графи протоколу.

3. Виписати медичні препарати за даною темою, вказати їх застосування.

4. Назвати основні номенклатурні системи для гетеро циклів.

5. Повторити визначення кореня, суфікса, префікса (з мови).

6. Вивчити порядок нумерації атомів в гетероциклах.

7. Способи позначення положення замісників у гетероциклічних системах.

8. Обчислити масову частку нітрогену в піролі.

9. Порівняти властивості фурану і тіофену, згідно відомої схеми.

 

Контрольні питання

 

1. Загальна характеристика 5-ти членних гетероциклів з 1-ним гетероатомом.

2. Номенклатура та будова гетероциклів нумерація і положення атомів Карбону.

3. Хімічні властивості та біологічне значення даних гетероциклів.

4. Ацидофобність піролу і фурану.

5. Реакції електрофільного заміщення.

6. Особливості реакцій нітрування, сульфування і галогенування.

7. NH-кислотність піролу. Солі піролу.

8. Взаємні перетворення п׳ятичленних гетеро циклів з одним гетероатомом.

9. Порфін – тетрапірольна ароматична система, його будова.

10. Гем. Хлорофіл. Вітамін В12.

11. Медичні препарати протимікробної дії. Фурацилін. Фурадонін.

12. Функціональний аналіз органічних сполук.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. .Виконати досліди, запропоновані у методичній вказівці.

2. Результати спостережень і висновки внести у протокол.

3. Оформити протокол і захистити його у викладача

4. Написати тестовий контроль або самостійне індивідуальне завдання.

5. Написати рівняння реакцій хімічних властивостей фурфуролу.

6. Похідні індолу. Індоксил. Індиго. Написати їх формули, вказати будову.

7. Кубові барвники. Індигокармін.

8. Похідні ізатину.

9. Лактам-лактимна таутомерія.

 




Переглядів: 935

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретична частина | Теоретична частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.