Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Під час самостійної роботи студентам слід мати на увазі, що до правоохоронних органів України належать також інші органи державної влади, на які законом покладено здійснення однієї чи кількох правоохоронних функції. На практичному рівні такі органи мають ще назву „контролюючі органи”, або ”інспекційні органи”. Відмінною рисою цих органів є те, що поряд із правоохоронними вони виконують також організаційно-управлінські, контрольно-перевірочні та інші функції. До них можуть бути віднесені, насамперед, Рахункова палата, Державний комітет фінансового моніторингу України, органи і підрозділи цивільного захисту, Управління державної охорони України та ін.

Рахункова палата є постійно діючим органом контролю, який утворюється Верховною Радою України, підпорядкований і підзвітний їй. Рахункова палата здійснює свою діяльність самостійно, незалежно від будь-яких інших органів держави. Вона уповноважена здійснювати контроль щодо законності, ефективності та доцільності використання коштів Державного бюджету України.

Управління державної охорони України здійснює систему організаційно-правових, режимних, оперативно-розшукових, інженерно-технічних та інших заходів з метою забезпечення нормального функціонування органів державної влади України, безпеки посадових осіб і об’єктів державного значення. Управління державної охорони підпорядковане Президентові України та підконтрольне Верховній Раді України. Правовий статус і компетенцію Управління державної охорони визначено Законом України „Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб”.

Державний комітет фінансового моніторингу України діє на підставі Закону України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом” від 12 червня 2003 р. Здійснення державного моніторингу покладено також на Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг і Національний банк України. Саме ці інститути виконують функції регулювання та нагляду за діяльністю фізичних та юридичних осіб разом із спеціально вповноваженим органом виконавчої влади з питань фінансового моніторингу – Держфінмониторингом, на який покладено не тільки збір, обробку й аналіз інформації про підозрілі фінансові операції, а й повноваження передавати узагальнені матеріали правоохоронним органам, за умови достатності підстав вважати фінансову операцію пов’язаною з легалізацією „брудних” коштів або фінансування тероризму.

Органи і підрозділи цивільного захисту діють на підставі законів України „Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, „Про Цивільну оборону України”, „Про правовий режим надзвичайного стану”, „Про правовий режим воєнного стану”, „Про аварійно-рятувальні служби”, „Про пожежну безпеку”, „Про об’єкти підвищеної небезпеки”, „Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”, „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

Окрему групу правоохоронних (контролюючих) органів складають спеціалізовані підрозділи галузевих органів виконавчої влади (міністерств і державних комітетів), на які покладено здійснення правоохоронних (контрольних) функцій в окремій галузі.

До них належать: Державна санітарно-епідемічна служба (Держсанепідемслужба); Державна екологічна інспекція; Державна інспекція з контролю за використанням і охороною земель (Держземінспекція); Державна лісова охорона; Державна інспекція рибоохорони; Державна архітектурно-будівельна інспекція; Головна державна інспекція з нагляду за ядерною та радіаційною безпекою; Єгерська служба; Державна служба з карантину рослин України; Органи захисту прав споживачів (Держспаживстандарт); Державна інспекція праці; Органи державного геологічного контролю; Органи державного ветеринарного контролю; Органи державного контролю у насінництві; Органи виконавчої влади у сфері захисту рослин; Державна інспекція електрозв’язку; Державна транспортна інспекція; Органи держсільтехнадзору; Державна пробірна служба; Органи пенсійного фонду та Фонду соціального страхування; Органи державної статистики; Органи державного контролю за цінами; Органи державного контролю лікарських засобів та ін.

 

Питання для самоконтролю

1. Яка компетенція Рахункової палати?

2. Дайте визначення поняття державної охорони органів державної влади та вищих посадових осіб.

3. Розкрийте поняття фінансового моніторингу, його завдання та органи.

4. У чому полягає діяльність органів цивільного захисту?

5. Назвіть та дайте загальну характеристику компетенції інших правоохоронних (контролюючих) органів України.

 




Переглядів: 266

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації | Тема 21. Міжнародна організація поліції – Інтерпол

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.