МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ДискусіяДискусія — форма колективного обговорення, мета якої — виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв'язання проблеми. Під час такого обговорення виявляються різні позиції, а емоційно-інтелектуальний поштовх пробуджує бажання активно мислити . Організація дискусії має три основні етапи: підготовчий, основний, заключний. Підготовчий етап передбачає такі завдання: — сформулювати тему дискусії; — визначити основні питання, які обговорюватимуться; — підготувати основну літературу з проблеми, яка виноситься на дискусію; — визначити місце та час проведення дискусії. На другому етапі — основному — обговорюються питання, які внесені до порядку денного. Якщо в процесі обговорення або ж осмислення деяких моментів дискусії виникає невелика пауза, то головуючому не рекомендується її переривати, даючи можливість учасникам дискусії трохи поміркувати, оскільки це може сприяти новому повороту дискусії. Третій етап — заключний — це підбиття підсумків. Як правило, це робить ведучий — головуючий, проте можна доручити цю справу одному із спеціалістів — учасників дискусії. За нормами етикету дискусія не повинна тривати більше, ніж З год, оскільки зловживання часом призводить до втоми учасників дискусії, до їхнього роздратування і неприйняття всього, що відбувається довкола. Дуже важливим у дискусії є дотримання часового регламенту: повідомлення — 15—20 хв, виступ — 3—5 хв. Наше життя містить різні форми прояву суперечок та дискусій. Особливе значення мають професійні дискусії, результатом яких може стати успішна угода і прибуток, але лише за умови правильного ведення дискусії, яка полягає в урахуванні багатьох факторів (психології ведення дискусії, логічній та мовній культурі дискусії та ін.). Основні правила ведення дискусії: 1. Відверто висловлювати думки. 2. Поважати точки зору всіх членів дискусії. 3. Слухати інших, не перебиваючи. 4. Не говорити занадто довго та занадто часто. 5. Водночас має говорити лише одна особа. 6. Дотримуватися позитивних ідей та стосунків. 7. Не критикувати себе та інших. 8. Незгоди й конфлікти відносно ідей не повинні бути направлені на конкретну особу. Існує багато форм організації дискусії. Найпоширеніша — це дерево рішень. Цей метод полягає в тому, що у ході дискусії учасники заповнюють таблицю.
Кожен читець повинен прагнути до чіткої вимови кожного звука, тобто тренувати дикцію. Чистота вимови (артикуляції) залежить від того, наскільки правильно в процесі мовлення відбувається робота органів мовлення – губ, язика, щелеп, зубів, твердого і м’якого піднебіння, маленького язичка, гортані, глотки і голосових зв’язок. Отже, перш ніж відпрацьовувати артикуляцію звуків, необхідно навчитися керувати своїми органами мовлення – надавати їм різні положення, відчуваючи рух кожного м’яза. Для цього варто провести такі тренувальні вправи:
Коли за допомогою цих вправ ваші органи мовлення будуть „розігріті”, переходьте до наступного етапу.
· Бабин біб розцвів у дощ – буде бабі біб у борщ. · Боронила борона бороновані поля.
· Кіндрат вбрід брів – зустрів бобрів. · Протокол про протокол протоколом запротоколювали. · У бобра добра багато, у бобра є бобренята. · Скриню зі скарбом знайшли карась із крабом.
· Бурі бобри брід перебрели. · Летів перепел перед перепелицею, перед перепеленятами. · Карл у Клари вкрав корали, а Клара у Карла вкрала кларнет. · В орляток виросли вже крила:
· Веселі лелеки летіли далеко. · Мала з села вола вела. · Мила милитись не вміла, · Ми плакати — не плакали: · Ніхто нашого паламаря не перепаламарює.
· Біжать стежини поміж ожини. · Жатка жваво жито жне. · Дзижчить над житом жвавий жук, · Жовтий жук купив жилет,
· Чом грачиха, чом грачата почали чимдуж кричати? · В чаплі чорні черевички, чапля чапа до водички.
· Щедрий дощик площу полоще. · Борщик у горщику, щавель у борщику.
· Над шляхом Явдошка шукала волошки. · Йшли лошата з вишняку, · В горішнику горішина · Мішок на мішку – мішки в порошку. · Шелестять комиші,
· Зоя і Зіна знайшли лозини. · Зупинивсь на зрубі зубр,
· Цвіркун цвірчить за припічком,
· В сінокосах, в срібних росах · Босий хлопець сіно косить, босі ноги роса росить. · В ямі не спиться вусатому сому. · Хитру сороку спіймати морока, · Всіх скоромовок не перескоромовиш, не перевискоромовиш.
Запропоновані вправи на дихання, голос і дикцію вимагають для досягнення успіху регулярного виконання. Зрозуміло, що це навряд чи можливо в межах навчального часу на уроках. А тому вчитель має заохочувати школярів виконувати ці вправи вдома, а в класі безпосередньо перед читанням художнього тексту проводитиметься лише коротка розминка протягом 7-8 хвилин.
|
||||||||
|