Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IX. СПИСОК ПИТАНЬ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

  1. Поняття риторики як живомовної науки та її предмет
  2. Основні поняття риторики: оратор, ораторське мистецтво, ораторська промова, красномовство
  3. Структура риторичного дійства: оратор, промова, аудиторія
  4. Своєрідність риторики та її місце серед інших наук
  5. Основні історичні етапи розвитку теорії красномовства
  6. Зародження та розвиток риторики в Античній Греції
  7. Видатні оратори Античної Греції та їх риторична спадщина
  8. Розвиток риторики в Давньому Римі: специфіка та персоналії
  9. Основні здобутки класичної риторики
  10. Особливість розвитку риторики в епоху Середньовіччя: гомілетика
  11. Вітчизняні традиції красномовства у києворуську добу
  12. Риторична спадщина професорів Києво-Могилянської академії
  13. Основні засади твору Ф.Прокоповича «Про риторичне мистецтво»
  14. Педагогічно-риторичні ідеї і мовні зразки в “Кратком руководстве к красноречию” М.В. Ломоносова
  15. Особливість розвитку теорії красномовства на сучасному етапі
  16. Неориторика, її зміст та основні напрями
  17. Соціальні функції риторики
  18. Значення красномовства як універсального способу самоствердження та культурного розвитку людини
  19. Поняття оратора
  20. Засади красномовства: пафос, логос, етос та топос
  21. Правила пафосу як думки-воління
  22. Логос в риторичній діяльності оратора та його визначні правила
  23. Етос як морально-етичний кодекс публічного мовлення: основні принципи морального кодексу оратора
  24. Техніка топосу як здатність майстерно застосовувати в публічному мовленні найтиповіші часово-просторові матриці соціальних ситуацій
  25. Цицерон про чинники досконалого оратора
  26. Загальний алгоритм діяльності оратора
  27. Поняття риторичного ідеалу та його трансформація в класичній, середньовічній, сучасній (вітчизняній) риториці
  28. Риторичні ідеали античності: софістичний та сократівський
  29. Риторичні ідеали сучасної риторики: маніпулятивно-прагматичний, гуманістичний, тоталітарно-пропагандистський
  30. Зміст українського барокового риторичного ідеалу
  31. Основні напрями формування ораторами-початківцями власного індивідуального риторичного стилю
  32. Класичні класифікації красномовства
  33. Сучасні класифікаціі красномовства (за Г.З.Апресяном та Х.Леммерманом)
  34. Класифікація красномовства за ознакою монолог/діалог
  35. Основні види академічного красномовства та їх жанрові топіки
  36. Основні види соціально-політичного красномовства та їх жанрові топіки
  37. Основні види соціально-побутового красномовства та їх жанрові топіки
  38. Основні види судового красномовства та їх жанрові топіки
  39. Основні види дипломатичного красномовства та їх жанрові топіки
  40. Основні види церковно-богословського красномовства та їх жанрові топіки
  41. Основні види військового красномовства та їх жанрові топіки

42. Основні складові алгоритму підготовки промови

43. Структурні частини промови та їх співвідношення за обсягом

44. Риторичні завдання та функції вступної частини промови

45. Основні різновиди вступу промови

46. Ораторські прийоми притягнення уваги аудиторії

47. Чинники, що забезпечують переконливість ораторського мовлення

48. Методи реалізації моделі викладу змісту промови «ав ovo»

49. Методи реалізації моделі викладу змісту промови «in medias res»

50. Головні композиційно-мовні конструкції викладу змісту промови

51. Поняття композиції та способи інтеграції тексту промови

52. Основні логічні форми викладу змісту промови: аналіз, синтез, порівняння, розрізнення

53. Логічні методи викладу змісту промови: дедуктивний, індуктивний, аналогійний

54. Основні формально-логічні закони ораторського мовлення

  1. Прийоми активізації уваги слухачів: управління аудиторією
  2. Методи переконання: логічні і психологічні
  3. Поняття стилю мовлення та їх основні види
  4. Поняття харизми оратора. Харизматичні оратори

59. Закінчення (рекапитуляція та спонукання) та його функції

60. Основні типи закінчення: елегантний та доцільний фінал

61. Способи ефективного запам’ятовування промови

62. Техніка поводження оратор в аудиторії

63. «Ораторський шок», його причини та способи подолання

64. Паралінгвістичні засоби ораторського мовлення: методичні рекомендації до гучності голосу, тембру, темпу та інтонації мовлення, а також до міміки та жестикуляції

65. Зміст поняття «техніка мовлення»

66. Техніка правильного дихання оратора

  1. Особливості синтаксису усного мовлення
  2. Чинники виразного виголошення промови
  3. Логіка публічного виразного мовлення
  4. Практика актуалізації та ритміко-інтонаційного членування мовлення

71. Паузи в мовленні: логічні та психологічні, їх функції

72. Чинники моделювання аудиторії

73. Техніка подолання опору аудиторії: засоби встановлення контакту та активізації уваги аудиторії

74. Техніка поведінки оратора, коли заважають виступати

75. Природа смішного: сміхова складова красномовства

76. Функції гумору в ораторському мовленні

77. Правила застосування гумору в публічному мовленні

78. Висхідні етапи формування культури ораторського мовлення

79. Загальні ознаки культури ораторського мовлення

80. Засоби створення образності риторичного мовлення

81. Звуковий рівень риторичного тексту

82. Особливості автологічної та металогічної лексичних систем

83. Механізми продукування риторичних фігур

84. Способи утворення риторичних тропів

85. Основні риторичні тропи

86. Основні риторичні фігури

87. Засоби персоніфікації в риторичному мовленні

88. Фразеологічні одиниці, їх види та функції, які вони виконують в риторичному мовленні

89. Специфіка жанрів діалогічного мовлення: інформаційного, навчаючого, діалектичниго, агонального, дискусійного?

  1. Риторика як еристика (суперечка)
  2. Сутнісні особливості основних жанрів еристики: дискусія, диспут, дебати, полеміка
  3. Різновиди суперечок за метою, кількістю учасників та наявністю спостерігачів

93. Структура суперечки: за ознакою суб’єктності та за ознакою логіки

94. Логічні способи доведення тези (прямий та побічний)

95. Способи спростування

96. Логічні правила доведення: щодо тези, щодо аргументів, щодо демонстрації

97. Передумови ведення раціональної суперечки

  1. Стратегія та тактика ведення суперечки

99. Лояльні прийоми ведення суперечки

100. Нелояльні прийоми ведення суперечки

101. Некоректні прийоми аргументації

102. Тактика захисту від маніпуляцій, спрямованих на промовця

103. Тактика захисту від маніпуляцій, спрямованих на аудиторію

104. Психологічні прийоми ведення суперечки

105. Етика ведення дискусії (суперечки)

106. «Оксфордські» дебати: структура та організація проведення




Переглядів: 433

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VII. CИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ УСПІШНОСТІ НАВЧАННЯ | ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.