Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА 1. Сутність і структура потенціалу підприємства

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ХАРКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ХАРЧУВАННЯ ТА ТОРГІВЛІ

 

ПОТЕНЦІАЛ І РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВА

ПРАКТИКУМ

 

Для студентів спеціальності 6.050107

“Економіка підприємств”

 

Харків 2011

Рекомендовано кафедрою економіки підприємств харчування та торгівлі,

Протокол № 9 від 1.02.2011 р.

 

 

Схвалено науково-методичною комісією економічного факультету,

протокол № 6 від 22.02.2011 р.

 

 

Рецензент: к.е.н., проф.. Власова Н.О.

 

 

 

З М І С Т

 

 

   
Вступ ...................................................................................................................
Розділ 1. ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА ...................................................................
Тема 1. Сутність і структура потенціалу підприємства .............................
Тема 2. Формування потенціалу підприємства ..........................................
Тема 3. Конкурентоспроможність потенціалу підприємства ....................
Розділ 2. МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНКИ ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА ..
Тема 4. Теоретичні основи оцінки потенціалу підприємства ...................
Тема 5. Методичний інструментарій оцінки потенціалу підприємства ...
Розділ 3. ОСОБЛИВОСТІ ПОЕЛЕМЕНТНОЇ ОЦІНКИ ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРЄМСТВА .................................................................................................
Тема 6. Оцінка вартості нерухомого майна ................................................
Тема 7. Оцінка вартості машин і обладнання .............................................
Тема 8. Оцінка нематеріальних активів ......................................................
Тема 9. Кадровий потенціал підприємства:формування та оцінка ..........
Тема 10. Оцінка сукупного потенціалу підприємства (вартості бізнесу)
Тема 11. Прикладні аспекти оцінки потенціалу підприємства .................
Список рекомендованої літератури ..............................................................  
Додатки...............................................................................................................

 

Вступ

 

Динамічний розвиток ринкових процесів на Україні вимагає переорієнтації зусиль менеджменту підприємств із забезпечення поточних результатів діяльності в площину забезпечення конкурентних переваг, формування яких є певним гарантом тривалого ефективного функціонування підприємства і залежить від якості реалізації його потенціалу. Зосередження на пошуку можливостей успішного довгострокового функціонування зумовлює необхідність, по-перше, вивчення механізму формування таких можливостей, і, по-друге, здобуття практичних навичок їхньої оцінки, що визначає змістовну спрямованість даного практикуму, який підготовлено відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів напряму 050100 - „Економіка і підприємництво”.

Практикум з дисципліни „Потенціал і розвиток підприємства” є доповненням до навчального посібника „Потенціал підприємства: формування та оцінка” (К.:ЦУЛ, 2005) та має за мету надання студентам допомоги у поєднанні знань з теорії та практики формування, розвитку та оцінки потенціалу підприємства, а також у набутті практичних навичок щодо застосування прийомів та процедур, які мають місце в процесі оцінки вартості підприємства як основної характеристики його потенціалу, використання методичного інструментарію оцінки окремих складових потенціалу підприємства.

Структурно „Практикум...” складається з планів практичних (семінарських) занять, рекомендованої літератури для вивчення кожної теми, орієнтовних тем реферативних доповідей, питань для обговорення в ході семінарського заняття, тестових завдань для самоперевірки знань за кожною темою, що передбачено програмою дисципліни. З метою формування у студентів навичок виконання практичних розрахунків у практично-розрахунковій частині „Практикуму...” наведено основні формули та приклади розв’язання типових завдань, а також подано різні за складністю та змістом практичні завдання для самостійного розв’язання з метою закріплення у практичних розрахунках теоретичного матеріалу за кожною темою дисципліни.

Навчально-методичні матеріали, представлені у „Практикумі...”, призначені для студентів економічних спеціальностей, які навчаються за навчальними планами підготовки бакалаврів відповідних фахових спрямувань.

 

 

 

РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

 

ТЕМА 1. Сутність і структура потенціалу підприємства

 

План семінарського заняття:

 

1. Загальнонаукова сутність термінів „потенціал” і „потенціал підприємства” та еволюція їх використання в наукових дослідженнях.

2. Характерні риси та модель потенціалу підприємства.

3. Видові прояви потенціалу підприємства.

4. Підходи до структуризації потенціалу підприємства.

Література для вивчення теми: [11, с.5-19], [12, с.28-35], [13, с.5-24].

Основні терміни та поняття: потенціал, потенціал підприємства, компетен­ції, ринковий (маркетинговий) потенціал, ресурсний потенціал, структу­ра потенціалу підприємст­ва, виробничий, інноваційний потенціал, по­тенціал ор­ганізаційної структури управління, кадровий, техніко-техно­логічний, інвестицій­ний, інфраструктурний потенціали.

 

Теми рефератів

1. Еволюція визначення сутності терміна „потенціал” і „потенціал підприємства” в економічних дослідженнях.

2. Характерні ознаки та структурні елементи виробничого потенціалу підприємства.

3. Сучасні тенденції розвитку виробничого потенціалу підприємства та його складових.

4. Сутність і значення управлінського потенціалу для успішного ведення бізнесу.

5. Графоаналітичні підходи до опису потенціалу підприємства.

 

Питання для обговорення:

1. Чим відрізняються поняття підприємства і його потенціалу?

2. Чому ресурсна концепція потенціалу є найбільш поширеною? Чи можна трактувати потенціал підприємства як виключно систему ресурсів, що має забезпечити досягнення певних цілей? Чому?

3. Які складові повинні включатися до моделі потенціалу підприємства? Чому?

4. Чому ринковий потенціал прийнято вважати зовнішнім?

5. Чи можна вважати величину потенціалу підприємства еквівалентною сумі потенціалів його бізнес-одиниць? Чому?

6. Які блоки визначають блочно-модульну структуру потенціалу підприємства?

10. Назвіть основні модулі системи управління. Які основні їхні завдання стосовно формування потенціалу підприємства?

11. Які складові діяльності персоналу підприємства задіяні у створенні його потенціалу?

12. За яким принципом в межах функціональної структуризації потенціалу виділяють об’єктну та суб’єктну його складові?

 

Тестові завдання для самоперевірки знань:

1. Найбільш поширена наукова думка щодо трактування суті потенціалу:

а) сукупність ресурсів;

б) потужність виробництва;

в) загальні ресурсні, економічні, природні можливості регіону;

г) можливість досягти ефекту.

2. Потенціал підприємства – це:

а) сукупність ресурсів підприємства, що забезпечує досягнення певних результатів підприємства;

б) сукупність ресурсів і компетенцій, які створюють певний ефект для зацікавлених сторін;

в) здатність управління забезпечувати досягнення цілей діяльності підприємства за рахунок використання матеріальних ресурсів;

г) можливості системи ресурсів і компетенцій підприємства створювати результат для зацікавлених сторін за допомогою реалізації бізнес-процесів.

3. Існують наступні ознаки класифікації сутності потенціалу підприємства:

а) за об'єктами дослідження;

б) за характером реагування на зміни;

в) за цілями формування;

г) залежно від перспектив розвитку бізнесу.

4. До якої класифікації потенціалу належить потенціал підприємства:

а) залежно від рівня агрегованості оцінки;

б) за галузевою ознакою;

в) за функціональними напрямками формування;

г) залежно від перспектив розвитку бізнесу.

 

5 Основу результатної концепції до визначення сутності потенціалу становить:

а) здатність бізнесу формувати систему ресурсів;

б) здатність бізнесу задовольняти суспільні потреби за допомогою освоєння і переробки певних ресурсів;

в) обсяг виробленої продукції в натуральних показниках;

г) засоби виробництва, необхідні для господарської діяльності.

6. Поліструктурність елементів потенціалу означає:

а) їх формування для реалізації певних цілей;

б) здатність змінюватися залежно із вимогами зовнішнього та внутрішнього середовища;

в) наявність різних структурних елементів, деякі з яких також характеризуються власною структурою;

г) залежність від структури ресурсів підприємства.

7. Альтернативність елементів потенціалу означає:

а) їх формування для реалізації певних цілей;

б) здатність до розвитку за різних варіантів подій, що прогнозуються;

в) їх адекватність організаційній структурі підприємства;

г) можливість вибору ефективних варіантів розподілу ресурсів.

8. За ступінню реалізації розрізняють потенціал:

а) зовнішній і внутрішній;

б) виробничий і фондовий;

в) ринковий і неринковий;

г) досягнутий і перспективний.

9. Характер виробничих приміщень підприємства визначають його:

а) технічні ресурси;

б) технологічні ресурси;

в) просторові ресурси;

г) фінансові ресурси.

10. Наявність конкурентноздатних ідей визначають:

а) технологічні ресурси підприємства;

б) інформаційні ресурси підприємства;

в) ресурси організаційної структури управління;

г) усі перераховані вище види ресурсів.

11. Блок системи управління в структурі потенціалу підприємства включає підсистеми:

а) закупівлі, виробництво, збут;

б) маркетинг, виробництво, персонал, фінанси;

в) організація, мотивація, контроль;

г) планування, реалізація, контроль.

12. Блок діяльності персоналу включає такі складові:

а) організаційну, виробничу, наукову;

б) аналітичну, виробничу, комунікаційну;

в) комерційну, виробничу, управлінську;

г) аналітичну, виконавчу, організаційну.

13. Підсистема планування за умов формування потенціалу підприємства має завданням:

а) перетворення існуючого потенціалу в фактори успіху;

б) виявлення майбутнього потенціалу успіху,

в) перевірки ефективності прийнятих рішень,

г) трансформацію ресурсів і компетенцій у ринкові конкурентні переваги.

14. До об'єктних складових потенціалу підприємства відносять:

а) виробничий потенціал;

б) науково-технічний потенціал;

в) управлінський потенціал;

г) кадровий потенціал.

15. Найбільш повно відбиває ринкові можливості підприємства:

а) місце розташування;

б) маркетинговий потенціал;

в) науково-технічний потенціал;

г) інформаційний потенціал.

16. Наявні та приховані можливості підприємства щодо залучення та використання факторів виробництва для випуску максимально можливого обсягу продукції (послуг) - це:

а) інноваційний потенціал;

б) управлінський потенціал;

в) інвестиційний потенціал;

г) виробничий потенціал.

17. Спроможності підприємства в сфері нововведень характеризує потенціал:

а) технічний;

б) відтворення;

в) інформаційний;

г) інноваційний.

18. Привабливість місця розташування підприємства відбиває потенціал:

а) маркетинговий;

б) технічний;

в) інфраструктурний;

г) виробничий.

19. До суб'єктних складових потенціалу підприємства відносять:

а) інноваційний потенціал;

б) фінансовий потенціал;

в) інфраструктурний потенціал;

г) маркетинговий.




Переглядів: 1994

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ТЕМА 2. Формування та розвиток потенціалу підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.