Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ситуаційна вправа

Проаналізуйте ситуацію і дайте відповідь на запитання. Університетські друзі Сергій, Андрій, Ольга і Гліб , які не бачили один одного з того часу, як закінчили університет п'ять років тому, після вечора зустрічі однокурсників вирішили поговорити, пригадати життя в університеті і розповісти про те, як у них зараз йдуть справи. Проте, спогади не зайняли багато часу і вся розмова була про теперішній час.

«Мені страшно набридла моя робота» — промовив Гліб. «Спочатку, коли я прийшов у видавництво, здавалось, що мене чекає цікаве і різноманітне життя. Спочатку так все і було, доки я не став керівником відділу. Тепер мене заполонила адміністративна робота, що приносить мало задоволення. Додому приходжу, коли мої вже сплять. З друзями зустрітись ніколи. Я згоден отримувати менше, аби тільки мати більше свободи і менше відповідальності. Може кому-небудь і подобається командувати, але це не для мене».

«Не знаю, чи вистачає тобі твоєї заробітної плати, а я зовсім незадоволена тим, скільки мені платять. Я вже п'ять років працюю в інституті, всі мене знають, брала участь в написанні двох монографій, а отримую стільки ж скільки і племінник директора, який тільки в цьому році прийшов до нас після закінчення заочного інституту. І взагалі, я зробила висновок для себе в останній час, що керівництво мало уваги звертає на те, хто і скільки дає інституту. Я сподівалась зробити швидку кар'єру, але майже не бачу ніякого руху кадрів. На керівні посади приймають в основному зі сторони. При першій же нагоді отримати підвищення в іншому місці я піду з інституту».

«Я також намагався зробити кар'єру» — перебив Ольгу Сергій. «Робив це з останніх сил. Навіть доріс до рівня маленького начальника. А потім зрозумів, що перспектив росту у мене практично немає, і вирішив працювати робітником, просто заробляти гроші, і виходить зовсім непогано. Заробітна плата в мене велика. Відпрацював своє і відпочивай. Сім'ї в мене немає, але друзів багато. В неділю ходимо грати в футбол. Відпустку проводимо разом, у горах. Що ще потрібно? Я своєю роботою задоволений».

«Дивні ви люди. Все про гроші та про кар'єру. Так, нібито нічого іншого на роботі немає. Звичайно, коли я одразу після університету отримував гроші, то це було непогано. Але зараз заробітна плата нормальна, проте радості від цього я не відчуваю. Сидить в тісній кімнаті п'ять чоловік, мій сусід курить безперервно, і виходити не збирається. Начальник завжди дає свої рекомендації. Я вже його голосу чути не мо­жу. Єдине, що мене втримує на роботі, так це те, що робота цікава, а та­кож те, що останнім часом отримую гарні результати. І дружина буде проти, якщо я захочу піти. Як би не було, але є садок і лікарня, і путівки до санаторію під час відпустки. Так, що треба змиритись. А що зробиш, треба думати про майбутнє», — так закінчив свій монолог Андрій.

Запитання:

1. З точки зору теорії мотивації поясніть поведінку Сергія, Андрія, Ольги і Гліба, що є для них головним — винагородження чи задоволення потреб?

2. Знайдіть в поведінці героїв ситуації підтвердження ідеям теорій Маслоу, Альдерфера, МакКлеланда, Герцберга та інших.

3. Стимулювання інтересу до роботи є досить важливим фактором посилення трудової мотивації. Запропонуйте найефективніші заходи, які б посилювали інтерес до роботи.

 

Література [3, 5, 7, 8, 10, 12]

 

Семінарське заняття 14

Питання для обговорення і завдання для індивідуальної роботи

1. Охарактеризуйте основні положення теорії потреб Д. МакКлел- ланда.

2. Охарактеризуйте основні положення мотиваційної теорії Ф.Герцберга.

3. Порівняйте концепції мотивації Маслоу, Альдерфера, Герцберга і МакКлелланда. Що між ними спільного і в чому відмінність?

4. Чим відрізняються процесуальні теорії мотивації від змістовних?

5. Від чого залежить сила прагнення до винагороди, згідно з тео­рією очікувань В.Врума?

6. Охарактеризуйте зміст теорії справедливості С. Адамса.

7. Які змінні фігурують у моделі Портера-Лоулера?

8. В чому полягає практична цінність змістовних та процесуаль­них теорій мотивації?

9. Які особливості мотивування персоналу в сфері обслуговування?

 




Переглядів: 889

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теми доповідей, рефератів | Ситуаційна вправа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.