МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ситуаційна вправаПроаналізуйте ситуацію і дайте відповідь на запитання. Університетські друзі Сергій, Андрій, Ольга і Гліб , які не бачили один одного з того часу, як закінчили університет п'ять років тому, після вечора зустрічі однокурсників вирішили поговорити, пригадати життя в університеті і розповісти про те, як у них зараз йдуть справи. Проте, спогади не зайняли багато часу і вся розмова була про теперішній час. «Мені страшно набридла моя робота» — промовив Гліб. «Спочатку, коли я прийшов у видавництво, здавалось, що мене чекає цікаве і різноманітне життя. Спочатку так все і було, доки я не став керівником відділу. Тепер мене заполонила адміністративна робота, що приносить мало задоволення. Додому приходжу, коли мої вже сплять. З друзями зустрітись ніколи. Я згоден отримувати менше, аби тільки мати більше свободи і менше відповідальності. Може кому-небудь і подобається командувати, але це не для мене». «Не знаю, чи вистачає тобі твоєї заробітної плати, а я зовсім незадоволена тим, скільки мені платять. Я вже п'ять років працюю в інституті, всі мене знають, брала участь в написанні двох монографій, а отримую стільки ж скільки і племінник директора, який тільки в цьому році прийшов до нас після закінчення заочного інституту. І взагалі, я зробила висновок для себе в останній час, що керівництво мало уваги звертає на те, хто і скільки дає інституту. Я сподівалась зробити швидку кар'єру, але майже не бачу ніякого руху кадрів. На керівні посади приймають в основному зі сторони. При першій же нагоді отримати підвищення в іншому місці я піду з інституту». «Я також намагався зробити кар'єру» — перебив Ольгу Сергій. «Робив це з останніх сил. Навіть доріс до рівня маленького начальника. А потім зрозумів, що перспектив росту у мене практично немає, і вирішив працювати робітником, просто заробляти гроші, і виходить зовсім непогано. Заробітна плата в мене велика. Відпрацював своє і відпочивай. Сім'ї в мене немає, але друзів багато. В неділю ходимо грати в футбол. Відпустку проводимо разом, у горах. Що ще потрібно? Я своєю роботою задоволений». «Дивні ви люди. Все про гроші та про кар'єру. Так, нібито нічого іншого на роботі немає. Звичайно, коли я одразу після університету отримував гроші, то це було непогано. Але зараз заробітна плата нормальна, проте радості від цього я не відчуваю. Сидить в тісній кімнаті п'ять чоловік, мій сусід курить безперервно, і виходити не збирається. Начальник завжди дає свої рекомендації. Я вже його голосу чути не можу. Єдине, що мене втримує на роботі, так це те, що робота цікава, а також те, що останнім часом отримую гарні результати. І дружина буде проти, якщо я захочу піти. Як би не було, але є садок і лікарня, і путівки до санаторію під час відпустки. Так, що треба змиритись. А що зробиш, треба думати про майбутнє», — так закінчив свій монолог Андрій. Запитання: 1. З точки зору теорії мотивації поясніть поведінку Сергія, Андрія, Ольги і Гліба, що є для них головним — винагородження чи задоволення потреб? 2. Знайдіть в поведінці героїв ситуації підтвердження ідеям теорій Маслоу, Альдерфера, МакКлеланда, Герцберга та інших. 3. Стимулювання інтересу до роботи є досить важливим фактором посилення трудової мотивації. Запропонуйте найефективніші заходи, які б посилювали інтерес до роботи.
Література [3, 5, 7, 8, 10, 12]
Семінарське заняття 14 Питання для обговорення і завдання для індивідуальної роботи 1. Охарактеризуйте основні положення теорії потреб Д. МакКлел- ланда. 2. Охарактеризуйте основні положення мотиваційної теорії Ф.Герцберга. 3. Порівняйте концепції мотивації Маслоу, Альдерфера, Герцберга і МакКлелланда. Що між ними спільного і в чому відмінність? 4. Чим відрізняються процесуальні теорії мотивації від змістовних? 5. Від чого залежить сила прагнення до винагороди, згідно з теорією очікувань В.Врума? 6. Охарактеризуйте зміст теорії справедливості С. Адамса. 7. Які змінні фігурують у моделі Портера-Лоулера? 8. В чому полягає практична цінність змістовних та процесуальних теорій мотивації? 9. Які особливості мотивування персоналу в сфері обслуговування?
|
||||||||
|