Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Незалежність судових органів: основні принципи

Незалежні суди, котрі ефективно здійснюють правосуддя, виступають однією з основних гарантій захисту і забезпечення прав і свобод людини їх присутність одна з підвалин правової держави, в цьому сходяться всі, без винятку, дослідники правової держави Однак, що розуміти під незалежними судами? Якими критерія ми користуватися при цьому?

Наскільки важливими виступають відповіді на такі запитання засвідчує, хоча б той факт, що у листопаді-лютому 1985 р вони стали предметом розгляду Гене­ральної Асамблеї ООН Внаслідок дискусії цим авторитетним органом були схва лені "Основні принципи незалежності судових органів'", документ, який, по суті відображає позицію міжнародної спільноти з цього питання

124

Отже, загальновизнаними критеріями незалежності судів виступають такі по ложення

Загальна теорія держави і права


 

1 Незалежнісіь судових органів гарантується державою і закріплюється в конституції або законах країни Усі державні та інші установи зобов'язані шанува­ти незалежність судових оріанів і дотримуватися й

2 Судові органи вирішують передані їм справи безсторонньо, на основі фак­тів і відповідно до закону, без будь-яких обмежень, неправомірного впливу, спо­нуки, тиску, погроз або віручання, прямого чи непрямого, з будь-якого боку і з будь-яких би то не було причин

3 Судові органи володіють компетенцією стосовно всіх питань судового ха­рактеру і мають виняткове право вирішувати, чи входить передана їм справа до їхньої встановленої законом компетенції

4 Не повинно маїи місця неправомірне чи несанкціоноване втручання в процес правосуддя, і судові рішення, винесені суддями, не підлягають перегляду Цей принцип не перешкоджає здійснюваному відповідно до закону судовому пе­регляду чи пом'якшенню вироків, винесених судовими органами

5 Кожна людина має право на судовий розгляд у звичайних судах або три­буналах, які застосовують встановлені юридичні процедури Не повинні утворю­ватися трибунали, що не застосовують встановлені належним чином юридичні процедури, з метою підміни компетенції звичайних судів або судових оріанів

6 Принцип незалежності судових органів дає судовим органам право і вима­гає від них забезпечення справедливого ведення судовою розгляду і дотримання прав сторін

7 Кожна держава-член повинна надавати відповідні засоби, які давали б змогу судовим органам належним чином виконувати свої функції

8 Відповідно до Загальної декларації прав людини члени судових оріанів, як і інші громадяни, користуються свободою слова, віровизнання, асоціацій та зборів, однак, керуючись іакими правами, судді повинні поводитись завжди таким чином, щоб забезпечши поваїу до своєї посади і зберегти неупередженість і неза­лежність судових орі анів

9 Судді володію і ь свободою організовувати асоціації суддів чи інші органі­зації та вступати до них для оборони своїх інтересів, удосконалення професійної підготовки і збереження своєї судової незалежності

10 Особи, відібрані для судових посад, повинні мати високі моральні якості і здібності, а також відповідну підбору і кваліфікацію в галузі права Будь-який ме­тод підбирання суддів мусить гарантувати від призначення суддів за неправомір­ними мотивами При підборі суддів не повинно бути дискримінації щодо даної особи за ознаками раси, кольору шкіри, статі, релігії, політичних та інших переко­нань, національного чи соціального походження, майнового стану та ш , однак вимога про те, щоб кандидат на юридичну посаду був громадянином відповідної країни, не повинна рол лядаїися як дискримінаційна

11 Термін повноважень суддів, їх незалежність, безпеку, відповідну винаго­роду, умови служби, пенси і вік виходу на пенсію повинні належним чином гаран­туватися законом

12 Судді, яких ирн шачаюіь чи обирають, мають гарантований термін повно­важень до обов'язкової о виходу на пенсію чи завершення строку повноважень

там, де це встановлено________________________________________________________

Глава 14 Громадянське суспільство і правова держава 125


13 Підвищення суддів на посаді там, де є така система, слід здійснювати на
основі об'єктивних факторів, зокрема здібносіей, моральних якостей і досвіду

14 Розподіл справ між суддями в судах, до яких вони належать, є внутрі­
шньою справою судової адміністрації

15 Судді зобов'язані зберігати професійну таємницю щодо своєї роботи та конфіденційної інформації, отриманої в ході виконання ними своїх обов'язків, за винятком відкритих судових розглядів, і їх не можна примушувати давати свід­чення з таких питань

16 Без шкоди для якоїсь дисциплінарної процедури чи якогось права на апе­ляцію або компенсацію з боку держави відповідно до національних законів суддям слід користуватися особистим імунітетом від судового переслідування за фінансо­ву шкоду, спричинену в результаті хибних дій чи упущень, які мали місце при здійсненні ними своїх судових функцій

17 Звинувачення або скарга, що надійшли на суддю в ході виконання ним своїх судових і професійних обов'язків, повинні бути невідкладно і безсторонньо розглянуті згідно з відповідною процедурою Суддя мас право на відповідь і спра­ведливий розгляд На початковому етапі розглядання скарги має проводитись конфіденційно, якщо суддя не звернеться з проханням про інше

18 Судді можуть бути тимчасово усунуті від посади або звільнені тільки з причин їх нездатності виконувати свої обов'язки чи поведінки, невідповідної до посади, яку вони займають

19 Усі процедури покарання, усунення від посади і звільнення мусять визна­чатися відповідно до встановлених правил судової поведінки

20 Рішення про дисциплінарне покарання, усунення від посади чи звільнення повинні бути предметом незалежної перевірки Цей принцип може не застосовува­тися до рішень Верховного суду або до рішень законодавчих органів, прийнятих при розі ляді справ у порядку імпічменту або при дотриманні аналогічної проце­дури

Відзначимо також, що правовий і фактичний статус судді в Україні, зважа­ючи на наведені загальновизнані принципи незалежності, не може бути визнаним таким, що забезпечує їх незалежність та ефективність здійснення правосуддя хоча би із-за таких його ознак а) судді позбавлені імунітету від кримінального переслі­дування, б) низький рівень матеріального і технічного забезпечення




Переглядів: 704

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Верховенство права | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.