МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функції праваСутність і соціальне призначення права відображаються в його функціях. .Зони виражають основні напрямки впливу права на суспільні відносини і поведінку людей. Функції права можна розглядати у кількох площинах: загальносощальщ||_ і власне Юридичній. Загальносоціальні функції права називаються такими з огляду на те, що здійснюються за допомогою не лише юридичних засобів, а ширшого комплексу суспільних інститутів. Серед загальносоціальних функцій, отже, в юридичній літературі виділяють такі: 1) інтегративна функція - полягає в здатності права об'єднати і упорядкувати сучасне суспільство і в його рамках стабілізувати соціальні відносини й поведінку людей; 2) селективна функція - полягає в можливості права вчиняти відбір поведінки, котра сприймається суспільством, для конкретного індивіду; 3) легітимаційна функція означає, що в сучасному суспільстві саме право (через законодавство) виступає єдиною формою легітимації державної влади та її відносин із самим суспільством. 4) комунікативна_функція визначає здатність права передавати певні вимоги від суб'єкта управління до його об'єкта і навпаки, виступає як зв'язок між ними; 5) виховна функція - полягає в закріплені в правових нормах певних ідеологічних цінностей (наприклад, сім'я, приватна власність), а також вчинення специфічного виховного впливу на суб'єктів правовідносин. Відомий вітчизняний вчений-теоретик Рабинович П.М. виділяє ще кілька загальносоціальних функцій права: гуманістичну, організаторську, управлінську, орієнтаційну, пізнавальну (гносеологічну). У вужчій, "чисто" юридичній сфері, право проявляється, насамперед, як регулятор'суспільних відносин. Цей основний напрямок права проявляється детальніше в таких функціях: 1) регулятивно-динамічна функція полягає у визначенні правовими нормами майбутньої поведінки людей! Право в цьому разі стимулює і спрямовує розвиток суспільних відносин. Правило поведінки спочатку формулюється правотворчим органом у нормі права, а вже потім реалізується, тобто втілюється в життя. Більша частина регулятивного впливу права на суспільство здійснюється саме через цей напрям. Наприклад, спочатку був схвалений Закон України "Про вищу освіту", на основі якого пізніше почала здійснюватися перебудова вищої школи; 2) регулятивно-статична функція полягає в закріпленні в правових нормах тих суспільних відносин, які вже об'єктивно склалися. В такому разі спочатку формується реальна поведінка людей, а вже потім вона формулюється в текстах правових джерел і в такий спосіб отримує визнання й забезпечення держави. Наприклад, перші форми організованого політичного руху, альтернативного Компартії України, виникли за кілька років до їх легалізації та врегулювання правового статусу окремим законодавчим актом; 3) охоронна функція права полягає в охороні тих суспільних відносин, які закріплені правом й витісненні тих із них, які забороняються правом.) Охоронна функція проявляється у встановленні діянь, які є забороненими, встановленні санкцій за їх вчинення та застосуванні цих санкцій. Вона буває двох видів: а) реституційною - полягає лише у відновленні порушеного правопорядку; б) репресивною - з накладанням заходів юридичного впливу на осіб, винних у вчиненні правопорушень.
|
||||||||
|