МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мусульманське правоМусульманське право є сукупністю норм, породжених релігійно-етичними постулатами і цінностями В умовах цієї правової системи зараз проживає не менше швмільярда чоловік Дослідники мусульманського права часто звертають увагу на дві його особливості - релігійне походження та тісний зв язок юридичних настанов з мусульманською догматикою, моральними нормами, правилами культу, релігійними нормами ісламу в цілому Виходячи з досконального характеру та його нормативних приписів, робиться висновок про те, що іслам - це водночас "віра й держава", а мусульманське право (фікх) виступає не тільки правом, але й релігією Для мусульманського права, отже, типовим є дуалізм релігії та держави Опора на релігійні догми й націленість на захист основ віри простежується на рівні усіх галузей мусульманського права Так, мусульманське цивільне право (муамалат), що регулює режим власності, визнає верховне право на будь-яке майно за Аллахом Широко використовується переказ Пророка про те, що деякі об єкти не мають можливості бути предметом приватної власності Мусульманське кримінальне право (укубай) як найбільш небезпечні правопо редбачає застосування юридичних санкцій за невиконання деяких релігійних обов язків і норм моралі Подібний стан речей властивий й сучасному правовому розвитку деяких мусульманських країн Наприклад, законодавство Марокко, Йорданії та Пакистану передбачає для мусульман кримінальну відповідальність за недотримання посту під час рамазану Спеціальні мусульманські суди в Ірані, створені для боротьби з так званою "моральною деградацією", можуть застосовувати покарання за нехтування мусульманськими звичаями стосовно одягу або порушення шаріатських норм громадянської поведінки У складі мусульманського права виділяють дві групи взаємопов язаних норм а) юридичні приписи Корану (священної книги ісламу) і суни (традиції, б) норми, сформульовані мусульмансько-правовою доктриною на грунті "ра З іншого боку, мусульманське право включає сукупність таких принципів і норм, які регулюють три основоположні сфери життя мусульман 1) відносини правомірних з Аллахом, 2) взаємовідносини людей, 3) зв язки між державами або релігійними конфесіями Найбільшу роль мусульманське право відіграє у правових системах таких країн як Саудівська Аравія та Іран У цих країнах воно визначає всі галузі діючого права, що знаходить відображення й на конституційному рівні конституція Ірану, зокрема, закріплює положення про обов язкову відповідність шаріату всіх законів, які приймаються
|
||||||||
|