Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Предмет правового регулювання

Передусім необхідно з'ясувати, що під правовим регулювання розуміється не будь-який вплив на поведінку людей, а лише такий, котрий здійснюється виключ­но юридичними засобами, є обгрунтованим і цілеспрямованим. Щоб визначити предмет правового регулювання необхідно врахувати багато факторів, зокрема пе­ріод розвитку суспільства, політичний режим у державі тощо.

З точки зору можливості й доцільності здійснення правового регулювання можна розрізнити кілька груп суспільних відносин:

а) відносини між людьми, які не регулюються і не можуть бути регульовани­
ми взагалі; наприклад, почуття людей, їх свідомість;

б) відносини, які в принципі можуть бути врегульованими, але, як правило, в
сучасних державах демократії не регулюються; у тоталітарних державах, напри­
клад, прямо чи опосередковано регулюються домашні стосунки між подружжям,
способи проводження вільного часу;

в) відносини, які можуть бути врегульованими і регулюються (називаються
"правовідносинами");

г) відносини, які можуть бути врегульовані, потребують такого регулювання,
але не є врегульованими. Суспільство розвивається і завжди в силу різних причин
мають місце й такі відносини. Вони називаються "прогалинами" в праві. Якщо їх
багато, вони підривають нормальне функціонування суспільства як системи.

Враховуючи вищесказане,[можна виділити такі особливості суспільних від­носин, що становлять предмет правового регулювання: по-перше, в цих відноси­нах знаходить прояв як індивідуальний, так і суспільний інтерес, по-друге, вони передбачають додержання обов'язкових правил, які в принципі можуть стати об'єктом контролюй

{Структуру предмету правового регулювання становлять:

1) стосунки між людьми з приводу обміну матеріальними й нематеріальними цінностями;

2) відносини у сфері владного управління в суспільстві, куди входить не ли­ше керівництво державою соціальними процесами, а й контроль суспільства за державою;

3) відносини щодо забезпечення правового порядку, які покликані забезпе­чити нормальне функціонування двох перших груп суспільних відносин. (





Переглядів: 284

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття системи права | Метод правового регулювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.