МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Good reading of the poem.The 'Star of Education' Like many precious diamonds, Good teachers are hard to find Yet sometimes one can discover A rare and priceless kind, It’s not like all the others For it out-shines the rest You know as soon as you see it That this stone is the best, A good teacher is that special gem They do far more than teach They make you feel, through learning, There’s no star you cannot reach In Art, they help you see differently From new angles, not straight up and down They make Geography an adventure As the world you travel around In History, they make you feel You’ve lived and breathed the times And Math is not sums, but puzzles To stretch and tone your mind In English they encourage you To not just write, but feel So that each one of your stories Will read as if it were real, If you ever have a question You call and they are there With patience and understanding Your problems are theirs, they care There’s usually one in every school Superior to the rest For they’re the ‘Star of Education’ And as such are totally priceless!
SPEAKING. Complete these questions with the words in the box. Answer the following questions.
b) Can pupils _______ school at sixteen? c) Is it easy to _____ for a place at University? d) Do you know anybody who has taken a ______ year? e) What did your parents ______ at University? f) Have you ever_____ any English exam?
Put the missing words and say what were your favaurite subjects at school.
_________education in the care and development of the human body, systematic instructions in sports, exercises. _________the science that studies living organisms including their structure, functioning, etc __________the study of the natural features of the earth's surface, plants and animals that live in different regions of the world ________the study of computer technology ________the branch of physical science of composition, structure, properties and reactions of matter (mainly of atomic and molecular systems) ________a group of related sciences, including algebra, geometry and calculus. It is concerned with the study of numbers, quantity, shape and space ________the science of matter and energy and their interactions ________it is a chronicle of past events, like the history of Polish, England, France, Kazakhstan
3 Speak on a topic. “My parents wanted me to study science and become a doctor. I preferred languages and now I’m a teacher”.
WRITING. 1Mary is 18 and in her final year at school. She is thinking about her future. Complete her thoughts with might and a verb from the box.
Next year I might go to university. Or I ______ a job so I can start saving to buy a flat. I ______ living at home with my family or I ______ a flat. I ______on my own or I _____the flat with my friend, Sue. Although she _____ to share with me! Or I _____ my exams! Oh no! If that happens, I ______ stay at school for another year. Why’s life so difficult? May be I should do a course in decision-making!
|
|||||||||||
|