МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Task for SIW:Write the names of all the jobs that you, your parents and your grandparents have done. (25 professions)Task for Office hours: Look at the phrases below. Match each phrase with its opposite. For example: It’s well-paid = it’s badly paid
Now describe one of the jobs in 1 to your partner using the words above. Can your partner guess which job you are describing? References: Main literature: 1.New English file (pre-intermediate) Student’s book/Work book ClieveOxenden Christina Latham – Koening. Oxford University Press, 2010 2. New Inside Out (pre-intermediate) Student’s book Sue Kay & Vaughan Jones Macmillian 2012 3. Cutting edge (pre-intermediate) Student’s book. Sarah Cunningham and Peter Moon Longman 2008 Additional literature: 4.“Essential grammar” R.Murphy. Second edition. (pre-intermediate )l. Cambridge University Press. 2009. 5.Brush up your English Romanovich A. U. Moscow 2007 6.onestopenglish.com
Warm up. Explain the saying. The world is a book and those who do not travel read only one page. GRAMMAR: Going to; Present continuous for future arrangements
1 Complete with going to + a verb.
What film are you going to see tonight? a. He’s very lazy. I’m sure he ____his exams. b. ____ your sister ____ a new flat? c. You ____ in class 3 next year. d. We ____ camping next summer. We ____ in a hotel. e. A When ____ they ____ ? B In October. 2Cross out the wrong form. Tick (˅) if both forms are possible. aWhat are you doing / do you do after class today? b Is it going to rain / raining tomorrow? c We’re going to go away / going away this weekend. d I’m meeting / I meet Susan this evening. e Where are you going to stay / staying in Paris? LISTENING[1,T3.2]
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|