Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура особистості (за К.К.Платоновим)

Тема 4. Особистість і діяльність

 

Індивід Сукупність біологічних властивостей людини, зумовлених родовими та видовими особливостями: Ø Анатомічна морфологія організму Ø Нейропсихічна потенціальна можливість людського мозку продукувати свідомість
Особистість Сукупність соціальних властивостей свідомого індивіда, які формуються та виявляються в процесі його діяльності і спілкування з іншими свідомими індивідами
Індивідуальність Якісна своєрідність та неповторність властивостей і проявів як індивіда , так і особистості

Фактори розвитку особистості

І. Біологічний фактор
Генетичний Закономірності зумовлені загальнородивими біологічними особливостями розвитку людини
Вроджений Закономірності зумовлені особливостями пренатального розвитку людини
ІІ. Соціальний фактор
Соціальне середовище Наявність людського оточення
Свідомість Наявність у людини свідомості, яка формується в системі її взаємодії в людському оточенні
Мікросоціалізація Формування первинних уявлень про норми і правила людської взаємодії (система соціальних прав та обов’язків) в системі мікросоціуму (первинної контактної групи людини)
Макросоціалізація Формування уявлень про загальносуспільні норми і правила людської взаємодії (моральні, правові, естетичні тощо) в системі макросоціуму (вторинних контактних та неконтактних груп людини)

Рівні репрезентації особистості

Внутрішноіндивідний (інтраіндивідний) Представленість особистості в просторі її самосвідомості (самооцінка)
Міжіндивідний (інтеріндивідний) Представленість особистості в просторі її актуальної взаємодії з іншими людьми
Надіндивідний (метаіндивідний) Представленість особистості в просторі свідомості іншої людини у вигляді «особистісних вкладень» (уявлень, вражень, знань тощо)

Структура особистості (за К.К.Платоновим)

І підструктура Спрямованість (ієрархічна система спонукань особистості)
Потяг Неусвідомлене безпредметне спонукання
Бажання Усвідомлене предметне спонукання
Прагнення Бажання (усвідомлене предметне спонукання) та дії, спрямовані на його реалізацію ü Інтерес – спрямованість на зміст дій (змістовий компонент прагнення) ü Нахил – спрямованість на процес дій (процесуальний компонент прагнення)
Ідеал Представлена в образі або уявленні кінцева мета прагнення, тобто критерій, з яким співставляються отримані результати діяльності. У свідомості особистості ідеал виступає як своєрідно представлена узагальнена структура таких його форм: ü Моральний ідеал ü Естетичний ідеал ü Інтелектуальний ідеал ü Практичний ідеал
Переконання Спонукання, яке виявляється у єдності компонентів: ü Світогляд – система поглядів на оточення ü Вчинок – система дій, що за змістом відповідають світогляду особистості
ІІ підструктура Досвід
Знання Узагальнена структурована система образів, уявлень та понять, що є у свідомості особистості
Навички Система дій та операцій, якими особистість володіє на довільному автоматичному рівні (виконує без значної свідомої концентрації уваги на способах виконання)
Уміння Система діяльностей які особистість може виконати чи якими вона може оволодіти на основі її знань та навичок
Звички Система мимовільних дій та операцій, які людина виконує автоматично та неусвідомлено
ІІІ підструктура Підструктура форм відображення (психологічно зумовлена)
Сукупність властивостей особистості, зумовлених особливостями перебігу психічного відображення, якій властивий конкретній людині
     

 

ІV підструктура Біологічно зумовлена, тобто сукупність властивостей особистості, що визначаються наступними факторами
Тип ВНД Особливості типу темпераменту особистості
Біологічний вік Психічні властивості особистості
Стать Гендерні соціально-психологічні властивості особистості
Наявність хронічних захворювань Специфічні властивості характеру особистості



Переглядів: 3779

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Фактори розвитку підструктур особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.