МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ReferencesMain: 1.CliveOxenden and Christina Latham-Koenig “New English File”. Upper-Intermediate Students Book.Oxford, 2010. 2.CliveOxenden and Christina Latham-Koenig “New English File”. Upper-Intermediate Workbook.Oxford, 2010. Additional: 4.Audio Disc of “New English File” Upper-intermediate level. 5.www.linguopress.com
Exercise 1. Listen and fill the gaps [Part III p. 161], [4]. Russian scientists _____________________ plant from cell tissue that had been frozen for 30,000 years. The research team from Russia’s Institute of Cell Biophysics team _____________________ from tissue found in the Siberian permafrost. It was a pioneering project that _____________________ other plant species to be revived. The plant the scientists brought back to life is called the Silene stenophylla. It is the oldest plant ever to be regenerated, _____________________ record for date palm seeds that were stored for 2,000 years in Israel. The plant had been _____________________ squirrels during their hibernation 30 millennia ago, during the age of woolly mammoths. It ______________________. The scientists believe that the regeneration of the Silene stenophylla plant means the permafrost is _____________________ ancient life forms, many of which could be recreated. Lead researcher Svetlana Yashina said: “We _____________________ to continue permafrost studies in search of an _____________________, that of pre-existing life, which hypothetically has long since vanished from _____________________.” Dr Robin Probert, head of conservation and technology at the UK's Millennium Seed Bank, said: “There is _____________________ resurrect flowering plants that have gone extinct _____________________ we talk about bringing mammoths back to life, the Jurassic Park kind of idea.” Exercise 2. PHRASE MATCH: (Sometimes more than one choice is possible.)
Exercise 3.Retell the text Exercise 4.Answer the questions What springs to mind when you hear the word ‘frozen’? Why was the project so pioneering? What are the benefits of regenerating extinct plant or animal species? What other species do you think should be regenerated? Why? Exercise 5. Discuss the followings: · Could bringing extinct life forms back be bad for the Earth? · Do you think it’s a good idea to regrow ancient plants? · Would you like to work on this project? Exercise 6.Prepare speech on theme: “The most important thing that must be researched is…” Exercise 7.Look in your dictionary / computer to find collocates, other meanings, information, synonyms … for the words ‘cell’ and ‘tissue’. Share your findings with your partners.
Exercise 8. Make questions using the words you found. Ask your partner / group your questions. Exercise 9. Look back at the article and write down some questions you would like to ask the class about the text. Share your questions with other classmates / groups. Ask your partner / group your questions. GRAMMAR COMMENT Compound nouns
The two parts may be written in a number of ways
There are no clear rules about this - so write the common compounds that you know well as one word, and the others as two words.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|