Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Hand out№110

Discipline: English as a foreign language Credits: 2

Upper - intermediate level Practical lesson Lexical theme: Music

Grammatical theme: Using either… or/neither…nor

 

Teacher: assistant professor Mangazina Zh. R.

 

Exercise 1.Answer the questions. Try to use the words/phrases in bold

· Do you prefer listening to songs in your own language or in English? Why?

· What do you think is more important for a pop song to be a hit: catchy tune or good lyrics?

· What’s the best live performance you’ve ever been to?

· Are you a big fan of any particular pop group or artist?

Exercise 2.In pairs / groups, discuss which of these topics or words from the article are most interesting and which are most boring.

pop superstars / blues and soul / awards / ceremony / chaos / reporters / next of kin / influential / musical family / legendary / worldwide hit / rocky relationship / tears

Exercise 3.Prepare a topic for the given theme. “Music is my life”

Exercise 4. Poem for good reading

“Piano” by D.H. Lawrence

 

Softly, in the dusk, a woman is singing to me;

Taking me back down the vista of years, till I see

A child sitting under the piano, in the boom of the tingling strings

And pressing the small, poised feet of a mother who smiles as she sings

 

In spite of myself, the insidious mastery of song

Betrays me back, till the heart of me weeps to belong

To the old Sunday evenings at home, with winter outside

And hymns in the cosy parlour, the tinkling piano our guide.

 

So now it is vain for the singer to burst into clamour

With the great black piano appassionato. The glamour

Of childish days is upon me, my manhood is cast

Down in the flood of remembrance, I weep like a child for the past.

 

Exercise 5.Read the text and translate without a dictionary.




Переглядів: 273

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Horrid Voice of Science | Whitney Houston is a pop legend.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.