МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ReferenceMain literature: 1.New English File by Clive Oxenden and Cristina Latham-Koeing. Upper-Intermediate. Student’s book. Oxford University Press. 2010. 2.New English File by Clive Oxenden and Cristina Latham-Koeing. Upper-Intermediate. Workbook. Oxford University Press.2010. 3.New Opportunities by Michael Harris and David Mower. Upper-Intermediate. Student’s book. Longman PEARSONS. 2011. Additional literature: 4. John and Liz Soars. New Headway. Upper-Intermediate. Student’s book. Oxford University Press. 2010. 5. Audio cassettes of New Headway. Upper-Intermediate. 2010. 6.CD (audio and video). 7. Abai Kunanbayev. Selected Poems. Moscow, Progress Publisher, 1970.
Exercise 1 Look at the photos. Do you recognize these people? Do you want to have such kind of life? What do you think are the advantages and disadvantages of being famous?
Exercise 2 Celebrities seem to lead a "charmed" life. They are rich, famous and so popular. Discuss celebrities in English, starting with the questions below. 1. Have you ever seen or met a famous person? What did you do or say? 2. Who are some of the most famous people in the world right now? 3. Are there any famous people you would like to meet? Who? 4. What are the advantages (good points) and disadvantages (bad points) of being a celebrity? 5. Do you think people who are rich and famous are better than the average person?
Exercise 3 Discussion Questions. Discuss your opinions about celebrities using the questions below or think of your own English questions.
1. If you could spend one whole day with a famous person, who would you spend the day with? 2. Do you think famous people are happy? Explain your answer. 3. Would you be happy or unhappy if you were famous? 4. How would your life change if you suddenly became famous? Exercise 4 Read and make up your own questions about the text “John Christopher "Johnny" Depp II” [5].
Exercise 5 Translate the text without dictionary. Exercise 6 Prepare a good reading of the poem “Mr. Depp”
Celestial Wolven
GRAMMAR COMMENT Modal auxiliary verbs [4, p 136]
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|