Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






J. G. Byron

She walks in beauty, like the night
Of cloudless climes and starry skies;
And all that 's best of dark and bright
Meet in her aspect and her eyes:
Thus mellowed to that tender light
Which heaven to gaudy day denies.


One shade the more, one ray the less,
Had half impaired the nameless grace
Which waves in every raven tress,

Or softly lightens o'er her face;
Where thoughts serenely sweet express
How pure, how dear their dwelling-place.

And on that cheek, and o'er that brow,
So soft, so calm, yet eloquent,
The smiles that win, the tints that glow,
But tell of days in goodness spent,
A mind at peace with all below,
A heart whose love is innocent!

Text 16

Our life is the process of advertising

When we hear someone say that advertising is bad, that it makes people “zombies” by imposing things on them, we are often nod in agreement without thinking over those words. But if we thought a little, we would see that our life is a process of advertising.

In order to have a better concept of what advertising is, let’s look at its definition:

advertising (n.) – the attracting of public attention to a product, service, etc. (New Webster’s Dictionary), advertising (n.) – the business of encouraging people to buy goods… (Longman Dictionary of Contemporary English). You can also use the abbreviation adwhen talking.

If you look closely at these two definitions, you’ll notice that the first one points at the fact that not only products can be advertised, while the second one links advertising with the process of buying. May be the first one is much more acceptable.

Our life is not just about buying or selling, it’s more about constantly choosing between two or more things, ways, etc. It’s choice that saturates our life and makes advertising necessary thing. It is a choice that makes advertising point out something to be bad or good, useful or useless, successful or not. So advertising is a way of helping people, not to impose things on them. The process of advertising goes in school, at work, in homes, in the society. We just have to see it and accept it as a necessary component of life.

As for the influence of advertising, it can be either positive or negative; but that’s why we, people, were given free will to choose. Perhaps, advertising doesn’t make anyone a zombie or a robot; if it did, we would have a perfect society. A person becomes a zombie only when he stops using his brain and will. And it is the choice of a person and not the imposition of advertising.

 

*** White House




Переглядів: 198

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Anna Akhmatova

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.