Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



З М І С Т

ОПОРНИЙ КОНСПЕПКТ ЛЕКЦІЙ

Кафедра управління персоналом, менеджменту та економіки праці

Та міжнародної торгівлі

Харківський інститу фінансів

Міністерство фінансів України

Українського державного університету фінансів

 

з навчальної дисципліни

«Маркетинг»

для студентів денної та заочної форми навчання

освітньо-кваліфікаційний рівень - бакалавр

напрям підготовки 0501 «Економіка і підприємництво»

для спеціальності 7.030508 «Фінанси і кредит»,

7.030509 «Облік і аудит»

 

Укладач Богуславський Є.І., к.е.н., доцент

 

 

Розглянуто та ухвалено на засіданні кафедри

Протокол

від __________________

Харків


 

Вступ
Тема 1. Сутність маркетингу та його сучасна концепція Лекція 1. Сутність маркетингу та його сучасна концепція 1. Визначення маркетингу у різних аспектах. 2. Еволюція маркетингу. 3. Особливості сучасного маркетингу. 4. Використання маркетингу на вітчизняних і закордонних підприємствах.
Тема 2. Класифікація маркетингу Лекція 2. Класифікація маркетингу. 1. Поділення маркетингу на види за різними ознаками. 2. Операційний і стратегічний маркетинг. 3. Внутрішній і міжнародний маркетинг. 4. Промисловий маркетинг і маркетинг споживчого ринку. 5. Поділення маркетингу у залежності від стану попиту на ринках.
Тема 3. Характеристики маркетингу Лекція 3. Характеристики маркетингу. 1. Цілі та принципи маркетингу. 2. Основні поняття маркетингу. 3. Функції маркетингу. 4. Комплекс маркетингу. 5. Маркетингове середовище.
Тема 4. Маркетингові дослідження Лекція 4. Методологія маркетингових досліджень. 1. Цілі та напрямки маркетингових досліджень. 2. Процес маркетингового дослідження. 3. Методи збору маркетингової інформації.
Лекція 5. Практичне застосування результатів маркетингових досліджень. 1. Комплексне дослідження ринку, сегментація та вибір цільових ринків. 2. Дослідження поведінки споживачів. 3. Позиціювання продуктів та торгівельних марок на ринку.
Тема 5. Маркетингова товарна політика Лекція 6. Маркетингове поняття товару та сутність товарної політики. 1. Елементи товарної політики, її цілі завдання та етапи розробки. 2. Маркетингове поняття продукту. Особливості товарів і послуг. 3. Асортиментна політика.
  Лекція 7. Планування нових товарів (послуг) та їх конкурентоспроможністю. 1. Інноваційна політика. Етапи розробки товарів і послуг. 2. Життєвий цикл продуктів. 3. Товарні марки (бренди) товарів і послуг. 4. Управління якістю і конкурентоспроможністю продуктів.
Тема 6. Маркетингова цінова політика Лекція 8. Маркетингова цінова політика. 1. Цілі та етапи розробки маркетингової цінової політики. 2. Фактори визначення цін на товари і послуги. 3. Алгоритм маркетингового розрахунку цін.
Лекція 9. Методи маркетингового ціноутворення. 1. Визначення методів ціноутворення. 2. Маркетингові цінові стратегії. 3. Маркетингові рішення щодо зміни цін.
Тема 7. Маркетингова політика продажу. Лекція 10. Маркетингова політика розподілу. 1. Цілі і завдання збутової діяльності. Етапи розробки концепції збуту. 2. Канали розподілу товарів і послуг. 3. Товарорух у каналах розподілу.
Лекція 11. Торгово-посередницька діяльність. 1. Маркетингові посередники у каналах розподілу. 2. Управління каналами розподілу. 3. Організація оптової та роздрібної торгівлі.
Тема 8. Маркетингова політика просування Лекція 12. Маркетингові комунікації. 1. Особливості процесу маркетингової комунікації. 2. Комплекс просування та етапи його розробки. 3. Особливості і безособові маркетингові комунікації.
Лекція 13. Реклама та PR. 1. Види і функції реклами. 2. Етапи розробки рекламної компанії. 3. Оцінка ефективності реклами. 4. Зв’язки з громадськістю.
Лекція 14. Засоби маркетингових комунікацій. 1. Стимулювання збуту споживачів та посередників. 2. Прямий маркетинг та персональний продаж. 3. Синтетичні інструменти маркетингових комунікацій.
Тема 9. Організація маркетингу Лекція 15. Організація маркетингу. 1. Місце маркетингового підрозділу на підприємстві. 2. Типи організаційних структур управління маркетинговою діяльністю. 3. Функції робітників маркетингових підрозділів.
Тема 10. Контроль маркетингу Лекція 16. Контроль маркетингу. 1. Принципи та етапи маркетингового контролю. 2. Оцінка ефективності маркетингової діяльності. 3. Маркетинговий аудит.
Тема 11. План маркетингу підприємства. Лекція 17. План маркетингу підприємства. 1. Процес маркетингового планування. Розробка стратегії маркетингу. 2. Маркетинговий стратегічний аналіз. 3. План маркетингу. Основні елементи плану маркетингу.
Лекція 18. Маркетингові стратегії. 1. Маркетингові стратегії вибору ринку та зростання. 2. Маркетингові стратегії конкуренції.
Глосарій
Список літератури

 


ВСТУП

 

Сьогодні наша країна вступила в еру постіндустріального суспільства та іншої інтеграції в європейські інституції та розширення тісних зв’язків із партнерами з СНД. Початок XXI сторіччя характеризується інформаційним вибухом, глобалізацією економіки, покращенням економічного становища та збільшення уваги до сфер збуту, обслуговування клієнтів. Це стосується як сфер виробництва, так і послуг. В останні роки “Укрзалізниця” проводить великий обсяг роботи з налагодження громадських зв’язків, надання нових видів послуг, підвищення якості обслуговування. Для цієї успішної роботи потрібні знання теорії та практики маркетингу, який викладається на усіх спеціальностях економічного факультету.

Маркетинг має особливе місце в структурі підготовки сучасного фахівця.

По-перше, це наука, яка формує новий сучасний світогляд фахівця, майбутнього керівника. Він повинен з’ясувати, що орієнтир сучасного ринку – споживач і усі дії треба спрямовувати на задоволення його потреб і бажань.

По-друге, це комплекс знань, які дозволяють фахівцеві своєчасно вловити перспективи позитивних і негативних змін на ринку та використати їх на свою користь.

По-третє, маркетинг є основою підприємницької діяльності для тих людей, які прагнуть фінансової свободи та незалежності. Маркетинг для деяких студентів у майбутньому стане сферою їх професіональної діяльності. Він є основою навчання багатьох фахових дисциплін “Маркетингові дослідження”, “Маркетингова товарна політика”, “Промисловий маркетинг” та ін.

Для успішного вивчення курсу необхідно керуватися програмою дисципліни, альбомом схем з курсу “Маркетинг” і рекомендованою літературою.

 

 




Переглядів: 543

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Визначення маркетингу у різних аспектах.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.