Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Iнструктивна картка

Лабораторна робота № 9

Тема: “ Вивчення мінливості. Побудова варіаційного ряду і

кривої мінливості ”

Мета: Ознайомитись з статистичним методом дослідження модифіка-ційної мінливості. Побудувати варіаційний ряд та варіаційну криву на конкретному прикладі.

 

Обладнання та матеріали:Антропометричні дані студентів (зріст, вага).

Теоретичні положення

Мінливість - це загальна властивість усіх організмів існувати у різних формах, змінюватись.

 

Це зумовлюється варіюванням генотипів та умов навколишнього середовища. Якщо відбувається зміна генотипу, то ознака, що виникла у відповідь на цю зміну, успадковується і проявляється у наступних поколіннях. Така мінливість називається генотиповою, мутаційною.

Неспадкові зміни фенотипу, викликані різною інтенсивністю факторів навколишнього середовища, називають модифікаціями ( модифікаційною, неспадковою мінливістю).

 

Межі модифікаційної мінливості для різних ознак і при різних умовах можуть бути дуже різними. Межі модифікаційної мінливості ознак називають нормою реакції.

Норма реакції відповідає умовам життя, і є пристосувальною.

 

На організм діють як сприятливі, так і несприятливі фактори середовища. Поєднання їх випадкове. В основі випадкових явищ лежать специфічні закономірності, які називають статистичними.

Вони вивчені математично з позиції теорії ймовірності. За цією теорією поєднання лише сприятливих або тільки несприятливих умов трапляється рідко. Тому більшість організмів мають величину ознаки середню. Організмів з великими відхиленнями ознак від середніх величин у природі мало.

 

 

Завдання :

 

1. Повторити основнi теоретичнi положення теми.

2. Виконати лабораторну роботу за iнструктивною карткою.

3. Оформити звiт. Вiдповiсти на контрольнi питання ( усно ).

 

 

Iнструктивна картка

1) Візьміть максимальну кількість об’єктів, яку ви зможете дослідити у визначений термін часу виконання роботи.

Запишіть отримані дані варіаційного ряду в таблицю:

 

  n Загальна кількість варіант ряду   v   Варіанта     p   Частота зустрічаємості варіант   Σ   Сума       м   Середня величина ознаки
                 

 

2) Побудуйте варіаційний ряд, розташувавши варіанти в порядку зростання ознаки ( графік виконується в масштабі )

 

Варіаційний ряд

Масштаб:

V

(варіанти)

 

 

Порядковий №

3) Побудуйте за даними, наведеними у таблиці, варіаційну криву. Відобразіть на графіку:

а) на осі абсцис відкладіть варіанти ознаки від найменшого числа до найбільшого ( в масштабі );

б) на осі ординат відкладіть частоту зустрічальності ознаки (в масштабі).

 

Варіаційна крива

Масштаб:

Р , частота

зустрічальності

 
 

 

 


 

V (варіанти), ознака , що варіює

 

 

Від горизонтальної осі відновіть перпендикуляри до рівня, що відповідає частоті повторюваності кожної варіанти. Точки перетину перпендикулярів з лініями, що відповідають частоті зустрічаємості варіант, з’єднайте прямими.

4) Полічить, користуючись формулою, середню величину мінливості ознаки:

 

М = Σ (VP) , де М - середня величина

n Σ - знак суми

V - варіанта

P - частота зустрічальності

n - загальна кількість об’єктів в ряду

 

5) Середню величину ознаки ( М ) внесіть до таблиці.

 

6) Висновок

Дайте відповіді на питання:

а) Дайте визначення модифiкацiйноi мiнливостi.

б) Організм успадковує ознаку як таку, чи норму реакції ?

в) Яка закономірність модифікаційної мінливості вами встановлена ?

 

Контрольні питання

1) Охарактеризуйте взаємозв’язки організму й середовища.

2) Охарактеризуйте біостатичний метод дослідження.

3) Надайте визначення варіаційного ряду. Яким чином умови довкілля впливають на його довжину ?

4) Поясніть, чому більшість модифікацій має адаптивне значення ?

5)Подумайте, чому протягом усього життя особини, як правило, зберігаються модифікації, які виникли на ранніх етапах її онтогенезу ?

 




Переглядів: 758

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємозв’язок логіки і права в історичному контексті | Перевірка умов приміщення крапки в буфер кадру (тести).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.