Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Iнструктивна картка

Лабораторна робота № 9

Тема: “ Вивчення мінливості. Побудова варіаційного ряду і

кривої мінливості ”

Мета: Ознайомитись з статистичним методом дослідження модифіка-ційної мінливості. Побудувати варіаційний ряд та варіаційну криву на конкретному прикладі.

 

Обладнання та матеріали:Антропометричні дані студентів (зріст, вага).

Теоретичні положення

Мінливість - це загальна властивість усіх організмів існувати у різних формах, змінюватись.

 

Це зумовлюється варіюванням генотипів та умов навколишнього середовища. Якщо відбувається зміна генотипу, то ознака, що виникла у відповідь на цю зміну, успадковується і проявляється у наступних поколіннях. Така мінливість називається генотиповою, мутаційною.

Неспадкові зміни фенотипу, викликані різною інтенсивністю факторів навколишнього середовища, називають модифікаціями ( модифікаційною, неспадковою мінливістю).

 

Межі модифікаційної мінливості для різних ознак і при різних умовах можуть бути дуже різними. Межі модифікаційної мінливості ознак називають нормою реакції.

Норма реакції відповідає умовам життя, і є пристосувальною.

 

На організм діють як сприятливі, так і несприятливі фактори середовища. Поєднання їх випадкове. В основі випадкових явищ лежать специфічні закономірності, які називають статистичними.

Вони вивчені математично з позиції теорії ймовірності. За цією теорією поєднання лише сприятливих або тільки несприятливих умов трапляється рідко. Тому більшість організмів мають величину ознаки середню. Організмів з великими відхиленнями ознак від середніх величин у природі мало.

 

 

Завдання :

 

1. Повторити основнi теоретичнi положення теми.

2. Виконати лабораторну роботу за iнструктивною карткою.

3. Оформити звiт. Вiдповiсти на контрольнi питання ( усно ).

 

 

Iнструктивна картка

1) Візьміть максимальну кількість об’єктів, яку ви зможете дослідити у визначений термін часу виконання роботи.

Запишіть отримані дані варіаційного ряду в таблицю:

 

  n Загальна кількість варіант ряду   v   Варіанта     p   Частота зустрічаємості варіант   Σ   Сума       м   Середня величина ознаки
                 

 

2) Побудуйте варіаційний ряд, розташувавши варіанти в порядку зростання ознаки ( графік виконується в масштабі )

 

Варіаційний ряд

Масштаб:

V

(варіанти)

 

 

Порядковий №

3) Побудуйте за даними, наведеними у таблиці, варіаційну криву. Відобразіть на графіку:

а) на осі абсцис відкладіть варіанти ознаки від найменшого числа до найбільшого ( в масштабі );

б) на осі ординат відкладіть частоту зустрічальності ознаки (в масштабі).

 

Варіаційна крива

Масштаб:

Р , частота

зустрічальності

 
 

 

 


 

V (варіанти), ознака , що варіює

 

 

Від горизонтальної осі відновіть перпендикуляри до рівня, що відповідає частоті повторюваності кожної варіанти. Точки перетину перпендикулярів з лініями, що відповідають частоті зустрічаємості варіант, з’єднайте прямими.

4) Полічить, користуючись формулою, середню величину мінливості ознаки:

 

М = Σ (VP) , де М - середня величина

n Σ - знак суми

V - варіанта

P - частота зустрічальності

n - загальна кількість об’єктів в ряду

 

5) Середню величину ознаки ( М ) внесіть до таблиці.

 

6) Висновок

Дайте відповіді на питання:

а) Дайте визначення модифiкацiйноi мiнливостi.

б) Організм успадковує ознаку як таку, чи норму реакції ?

в) Яка закономірність модифікаційної мінливості вами встановлена ?

 

Контрольні питання

1) Охарактеризуйте взаємозв’язки організму й середовища.

2) Охарактеризуйте біостатичний метод дослідження.

3) Надайте визначення варіаційного ряду. Яким чином умови довкілля впливають на його довжину ?

4) Поясніть, чому більшість модифікацій має адаптивне значення ?

5)Подумайте, чому протягом усього життя особини, як правило, зберігаються модифікації, які виникли на ранніх етапах її онтогенезу ?

 




Переглядів: 837

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємозв’язок логіки і права в історичному контексті | Перевірка умов приміщення крапки в буфер кадру (тести).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.