Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення швидкості переміщення окремих механічних передач по кінематичних схемах верстатів.

 

Елементарний механізм коробки швидкостей надає веде­ному валові кілька різних частот обертання, якщо тяговий вал має одну частоту обертання.

До елементарних механізмів коробок швидкостей належать: механізм з переставними зубчастими колесами, механізм з пе­ресувним блоком зубчастих коліс, механізм із зубчастих коліс і муфти та деякі інші.

Механізм з переставними зубчастими колесами має валІ (рис. 6.2, а), вал II, підшипники, зубчасті колеса z1, і z2, які можна переставляти на валах. Внаслідок цього вал II отримує дві частоти обертання:

(6.9)

Механізм з пересувним блоком зубчастих коліс складаєть­ся з валів І і II (рис. 6.2, б), підшипників, трьох закріплених на

Рис. 6.2. Елементарні механізми коробок швидкостей:

з переставними зубчастими колесами (а); з пересувним блоком зубчастих коліс (б); із зубчастих коліс і муфти (в); тяговий І і ведений II вали; z1, z2 , z3, z4, z5, z6. - кількість зубців зубчастого колеса;

п1 - частота обертання тягового вала, п2, , — частота обертання веденого вала; М – муфта

валі І зубчастих коліс z1, z2, z3 і потрійного пересувного блока z4- z5- z6, колеса якого почергово можуть входити в зчеплення з колесами вала І. Тому на вал II передається три частоти обертання:

n2 = = =

(6.10)

Механізм із зубчастих коліс і муфти передає на вал II (рис. 6.2, в) дві частоти обертання (п2 і ) за допомогою коліс z1 і z3 та z2 і z4. Кулачкова муфта М почергово закріплює на валі II одне з вільнопосаджених коліс z2 або z4.Тут

 

n2 = = .

(6.11)

Елементарні механізми коробок подач мають те саме при­значення, що й елементарні механізми коробок швидкостей.

У коробках подач широко використовують описані вище механізми коробок швидкостей, а окрім них — механізм Нортона та механізм з висувною шпонкою.

Механізм Нортона складається із зубчастих коліс z1, z2 ..., z7 (рис. 6.3, а), закріплених на валіІ, пересувного колеса zп , що рухається на шлицях уздовж вала II і накидного колеса zн , яке утримується в постійному зчепленні з колесом zп за допомогою рамки 1 і осі III та підшипників.

 

 

Рис. 6.3. Елементарні механізми коробок подач:

механізм Нортона (а) і механізм з висувною шпонкою (б);1 — рамка; тяговий І і ведений II вали; III - вісь; п1 - частота обертання тягового вала;

z1, z2 ..., z8 , zн , zп - кількість зубців зубчастого колеса;

n2,, , , , , , - частота обертання веденого вала

 

Колеса zп і zн разом з рамкою можуть повертатись довкола вала II, що в по­єднанні з пересуванням уздовж вала забезпечує почергово зчеплення колеса zн з кожним колесом вала І. Внаслідок цього на вал II буде передано стільки частот обертання, скільки зубчастих коліс є на валі І:

...; .

(6.12)

Механізм з висувною шпонкою має закріплені на валі І (рис. 6.3, б) колеса z1, z2, z3, z4 і вільнопосаджені на валі II колеса z5, z6, z7, z8, а також підшипники. Вал II порожнистий, в його пазі пересувається шпонка, призначена для почергового закріп­лювання одного з коліс z5, z6, z7, z8 на валі II. У нашому випадку ведений вал отримає чотири частоти обертання:

 

n2 = = ; = ; = (6.13)

Рис. 6.4. Механізми реверсу:

з конічних зубчастих коліс і муфти (а) та з циліндричних зубчастих коліс і муфти (б); тяговий І і ведений II вали;z1,z2,..., z5. — кількість зубців зубчастого колеса; М - кулачкова муфта

Механізмреверсу забезпечує на веденому валі два проти­лежні напрямки обертання за наявного одного напрямку обер­тання на тяговому валі.

Розглянемо два механізми реверсу - з конічних зубчастих коліс і муфти та з циліндричних зубчастих коліс і муфти.

Механізм реверсу з конічних зубчастих коліс і муфти скла­дається з тягового вала І (рис. 6.4, а), закріпленого на ньому колеса z1, веденого вала II з двома вільнопосадженими колесами z2, z3, двобічної кулачкової муфти М та підшипників. При ней­тральному положенні муфти й обертанні вала І колеса вала II обертаються у протилежних напрямках. Закріпивши муфтою одне з коліс z2 або z3 на валі II, цьому валові надають того або іншого напрямку обертання, показаного стрілками.

Механізм реверсу з циліндричних зубчастих коліс і муфти має на валі І (рис. 6.4, б) два вільнопосаджених колеса z1,z2муфту М між ними. На валі II закріплено колеса z4,z5, на валі III є колесо z3. Закріпивши муфтою М колесо z1, на вал II можна передати рух колесами z1 і z4 і він буде обертатись в інший бік, аніж вал І. Закріпивши колесо z2, надамо валові II напрямку обертання, що співпадає з напрямком обертання вала І, через колеса z2, z3 і z5.

Питання для самоперевірки

1.Що називають передаточним відношенням?

2.Передаточні відношення в різних видах передач.

3.Як визначається загальне передаточне відношення кінематичного ланцюга?

4.Що забезпечує механізм реверсу?

5.З чого складається механізм Нортона?

 

Тема 7: Ряди частот обертання шпинделів, подвійних ходів та подач у верстатах.

План

1. Поняття про знаменник геометричного ряду частот обертання і подач. Діапазон регулювання та число ступенів передач.

2. Стандартні значення знаменника геометричного ряду, застосовані в металорізальних верстатах.

 

 

Література: [16] c.15-21.

 

Студенти повинні знати:

1. Визначення знаменника геометричного ряду частот обертання і подач.

2. Стандартні значення знаменника геометричного ряду, застосовані в металорізальних верстатах.

 

Студенти повинні вміти:

Визначати знаменник геометричного ряду частот обертання для кінематичного розрахунку коробок швидкостей.

 

 




Переглядів: 777

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про передатне відношення механічних передач металорізальних верстатів. | Поняття про знаменник геометричного ряду частот обертання і подач. Діапазон регулювання та число ступенів передач.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.