МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Стратегія звичокРозкриття механізмів пам’яті на час тільки починається. Зрозуміло, що індивідуальна адаптація добової програми поведінки відповідно до минулого досвіду передбачає навчання, пам’ять і мотиваційний контроль. Значним кроком в експериментальному вивченні цього феномена було відкриття факту періодичності в прояві результатів окремих тренувань. Наприклад, у пацюків, навчених визначеним реакціям пошуку їжі чи ігнорування, спостерігалися значні піки в результатах дослідів через 24, 48 і 72 год після тренування. Чи пов’язане пригадування з циркадіанним годинником? Якщо так, то можна сказати, що й у природних умовах підкріплення якоїсь реакції буде підвищувати ймовірність її повторення після 24 годин. Який би не був конкретний механізм такої періодичності, її пристосувальне значення залежить від передбачуваності змін середовища, тобто від кореляції між часом настання визначених подій у різні дні. Іншим важливим фактором для тварини є можливість отримувати потрібні відомості безпосередньо, замість того щоб покладатися на вчорашній досвід. Чим більшу роль відіграє внутрішнє програмування поведінки в часі, тим більша ймовірність появи індивідуальних щоденних звичок, тобто повторення з дня у день однієї і тієї ж послідовності дій. Було зібрано чимало випадкових спостережень щодо таких звичок, але в природних умовах це явище систематично не вивчалося. Це цілком зрозуміло: для спостереження за щоденними звичками потрібно стежити за однією твариною протягом декількох діб, безперервно реєструючи її дії. З введенням у практику радіопередавачів, що прикріплюються до тварини, можна підвищити інтерес до тривалого спостереження за окремими особами. Індивідуальні щоденні звички майже не були предметом експериментального аналізу. Тим часом вони стоять у центрі проблеми адаптивного значення циркадіанних ритмів. Подальші дослідження повинні бути спрямовані на з’ясування того, якою мірою поведінка тварини протягом доби визначається прямими реакціями на зовнішні стимули і якою мірою вона запрограмована – або загалом, однакова для усього виду, або шляхом тонкого пристосування в результаті минулого досвіду і навчання.
Лекція №6
|
||||||||
|