Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальні положення

МОЗ України

Івано-Франківський державний медичний університет

Кафедра клінічної фармації з курсом фармакології і клінічної фармакології

 

Методичні вказівки

ЗЛАБОРАТОРНОЇ Й ФУКНКЦІОНАЛЬНОЇ ДІАГНОСТИКИ

Для студентів ІУ курсу

Фармацевтичного факультету

(заочна форма навчання)

Автори: проф. І. Купновицька,

Доц.О.Дзвіняцька,

Асистенти Р.Белегай, З.Андрійців, Н. Губіна,

А. Сапатий

 

Івано-Франківськ, 2010

 

Обговорено на засіданні кафедри фармакології

з курсом клінічної фармакології ІФДМУ

 

Протокол №6 від 12 січня 2010 р.

 

Затверджено методичною комісією

фармацевтичного факультету

Голова методичної комісії

проф. М.І. Мойсеєнко

 

Протокол № від 25.01.2010 р.

 

Відповідальна за випуск:

зав. кафедри фармакології з

курсом клінічної фармакології,

професор І. Г. Купновицька

 

Рецензент: завідувач кафедри

пропедевтики внутрішніх захворювань

професор В.Є.Нейко

 

Загальні положення

Розвиток сучасної фармації потребує наявності в фармацевтичній галузі особливого спеціаліста, який би володів всебічними знаннями не тільки в з питань виробництва та використання ліків, але більшою мірою мав необхідні знання в галузі терапії, був здатним на належному професійному рівні спілкуватися з лікарем з широкого кола питань, пов'язаних з лікарською терапією.

Провізор і є тією ланкою, що зв'язує фармацію і практичну медицину, фахівцем, знайомим з основними видами медичної документації, загальною синдромологією і клінічною симптомологією у клініці хвороб людини, основними методами клінічного, лабораторного та інструментального обстеження хворого, загальними принципами інтерпретації результатів обстеження хворого, основними напрямками і принципами лікарської терапії внутрішніх хвороб. Провізор реалізуватиме свої знання в різноманітних сферах практичної діяльності: в аптечних установах, сфері фармацевтичного бізнесу, науково-дослідних установах медичного та фармацевтичного профілю і, найважливіше, в лікувально-профілактичних закладах.

Професійна діяльність провізора поширюється за двома напрямками: робота у міжлікарняній (госпітальній) аптеці та сумісна робота з лікарем. Якщо перший напрямок включає типову роботу провізора з приготування екстемпоральних препаратів, оптимізації закупівлі лікарських засобів та ін., то другий напрямок є суто медичним і має на увазі індивідуальний підбір оптимального засобу та лікарської форми, дози, режиму введення, заміну препаратів і корекцію дози, оцінку ефективності лікарської терапії за результатами динаміки показників клініко-лабораторного обстеження хворого.

Лабораторна діагностика — невід'ємна частина клінічного обстеження хворого. Без даних лабораторних аналізів неможливе не тільки встановлення клінічного діагнозу, але і контроль за ефективністю і безпечністю лікарської терапії.

Водночас перед медициною сьогодні постала важлива проблема — зміна клініко-лабораторних показників під впливом лікарських препаратів. Наслідки цього явища достатньо серйозні — хибне тлумачення результатів клініко-лабораторних досліджень призводить до встановлення неправильного діагнозу і призначення нераціональної терапії. Широкому колу лікарів дані про вплив лікарських препаратів на лабораторні показники невідомі, хоча надзвичайно важливі для їхньої практичної діяльності. Тому до другого напрямку професійної діяльності провізора надходить прогнозування можливого впливу лікарського засобу на клініко-лабораторні показники, оцінка ефективності та безпечності лікарської терапії на підставі даних клініко-лабораторного обстеження.

Без знань основ лабораторної та функціональної діагностики неможливе здійснення спеціалістами на належному рівні фармацевтичної опіки хворих, яка починає займати значне місце серед фахових обов'язків провізора.

Лабораторна та функціональна діагностика також є основою для дисциплін з циклу медико-біологічних дисциплін, що вивчають майбутні провізори, особливо для основ клінічної медицини, фармакології, клінічної фармакології, фармацевтичної опіки, фармакотерапії, загальної фармакокінетики, клінічної токсикології, експрес-аналізу гострих інтоксикацій, клінічного вивчення лікарських засобів.

Під час вивчення лабораторної та функціональної діагностики на основі теоретичного матеріалу таких дисциплін як фізіологія, патологія, мікробіологія, біохімія, студенти мають можливість поглиблено вивчити методи клінічного обстеження хворого, які необхідні для професійної діяльності майбутніх спеціалістів. У процесі навчання студенти мають змогу ознайомитися з новими методами та сучасною діагностичною апаратурою, що використовується для клінічних досліджень різноманітних показників стану органів, тканин та організму в цілому.

Під час вивчення лабораторної та функціональної діагностики студенти постійно працюють із справжніми біологічними матеріалами, клінічними аналізами хворих, набувають практичних навичок проведення та тлумачення результатів найбільш поширених клініко-лабораторних досліджень хворих.

На заочному відділенні лабораторна і функціональна діагностика викладається в 7 семестрі. Заняття ведуться згідно тематичних планів, які наведені в даних методичних вказівках. Методичні вказівки складені з урахуванням специфіки заочного навчання. Вони передбачають систематичну самостійну роботу над теоретичним матеріалом згідно з наведеною робочою програмою.

У процесі навчання студенти пишуть одну контрольну роботу на 10-12 сторінках аркуша А4 або в учнівському зошиті з наперед визначених на настановній лекції тем, яку слід відправити в деканат згідно з вказаним терміном. Варіант контрольної роботи для кожного студента індивідуальний. На початку семестру студент повинен взяти на кафедрі номери питань, які входять у той чи інший варіант.

При написанні контрольної роботи необхідно переписати номер завдання та його формулювання. Після слова „ВІДПОВІДЬ” необхідно викласти план та теоретичний матеріал, уникаючи при цьому переписування підручників, додати список літератури. На титульній сторінці вказується назва дисципліни, номер варіанту, прізвище, ім’я та по-батькові, номер групи.

Студенти, які вчасно не вислали реферати, не допускаються до навчально-екзаменаційної сесії. Якщо робота не зарахована, вона повертається студенту разом із зауваженнями і виконується повторно. Виконана повторно робота висилається на рецензію разом із незарахованою роботою.

Залік з лабораторної та функціональної діагностики здається в кінці семестру згідно розкладу. До заліку допускаються студенти після прослуховування лекції, зарахування контрольної роботи. Теоретичні питання дисципліни, винесені на залік, наведені в методичних вказівках.

 

 




Переглядів: 273

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КРИТЕРІЇ УСПІШНОСТІ | Перелік практичних навичок з лабораторної та функціональної діагностики, які необхідні в практичній діяльності провізора

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.