Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






YIII.Матеріали методичного забезпечення основного етапу роботи

 

ВІДМІТНІ ОЗНАКИ МАЛЯРІЙНОГО І НЕМАЛЯРІЙНОГО КОМАРІВ ТА МОСКІТА

 

Фаза Ознаки Culex pipiens Anopheles maculipennis Phlebotomus pappatasii
Імаго Щупики самки      
Щупики самця      
Щиток      
Посадка      
Яйця Повітряні камери, кладка      
Личинки Дихальний сифон      
Волоски на брюшку      
Положення у воді      
Лялечка Дихальні трубки      
Місце розпов-сюдження        

 

 

СИТУАЦІЙНІ ЗАДАЧІ

1. У спеціаліста, який повернувся з відрядження в Афганістан, запідозрили малярію. Яким чином могло відбутися зараження?

2. У фекаліях людини, що страждає на шлунково-кишкове захворювання, виявлено червоно подібні форми личинок завдовжки 1-3 мм. Головний кінець личинок вузький, ротовий апарат має вигляд добре помітних чорних гачків. Задній кінець розширений, на особливих жовтих горбинках знаходяться дихальця. На черевному боці є три рядки дрібних зубчиків. Личинки яких видів мух виявлені у хворого?

3. У сечі тяжко хворої людини виявлені личинки мух. Яке захворювання можна діагностувати? Личинки яких видів мух можуть бути збудниками цього захворювання? Яке могло відбутися зараження?

4. У лабораторії вивчали комах, виловлених біля фонарів у нічний час. Більша частина із них мала наступні морфологічні ознаки: тіло тонке, розчленоване на голову, груди, черевце, одна пара крил, по боках грудей є дзизчальця. На голові складні очі. У одних особин вусики довгі, опушені, у других – не опушені. Одні особини мають прозорі крила, а у інших на крилах чорні плями. Назвіть види відловлених членистоногих?

5. У бочці з водою виявлено яйця, личинки та лялечки комарів. До якого роду комарів вони належать?

6. У прибережній зоні рачки виявлені личинки комарів, які трималися під кутом до поверхні води. На восьмому членику черевця є дихальна трубка – сифон. Личинки яких комарів виявлені у річці?

7. У Криму зустрічається пропасниця папатачі, при якій у хворих температура підвищується до 39-400С і нерідко супроводжується запаленням травного тракту. Кінець хвороби сприятливий. Які з перелічених нижче членистоногих можуть бути переносниками збудників цього захворювання:

1). москіти;

2). комарі;

3). хатні мухи;

4). мошки;

5). сліпні.

8. Отруйна речовина так званої “шпанської мушки” при попаданні на шкіру людини викликає пекучість, сильне почервоніння, утворення пухирців. У випадку попадання ненароком їх з їжею, виникає гостре отруєння з летальними випадками. Яку першу допомогу необхідно подати потерпілому?

9. У мешканця Узбекистану на шкірі обличчя з’явилася кругла, мокнуча болюча виразка, що довго не гоїлася. Яке паразитарне захворювання можна запідозрити? Які із комах є переносниками збудника цього захворювання?

10. Як Ви розумієте, що таке апітерапія? При яких захворюваннях її використовують?

11. Влітку 1934 року Є.Н.Павловський направив свого асистента П.А.Петрищеву в Таджикистан. Її необхідно було обстежити розповсюдження малярії. Приїхавши в район, де відмічалося захворювання, виявилася, що рисові поля стали розсадником захворювання. Люди вмирали від малярії та інших хвороб Мирні води, що призначалися для зрошення, стали для людей джерелом страждань та смерті. П.А.Петрищева з метою профілактики запропонувала літом на декілька знов спустити воду з рисових полів.

1). Чому чисти води рисових полів стали розсадниками малярійного комара?

2). Що дало міроприємство, запропоноване П.А.Петрищевою в боротьбі з малярійним комаром?

12. Троє вчених одночасно шукали способи передавання збудника малярії – це: Роберт Кох, зоолог Батиста Грассі, майор Рональд Росс. Вони знали, що хвороба передається комарами, але залишаються непоясненим, якщо паразит не виходить з організму людини, то відкілля черпає переносник свій убивчий матеріал для зараження.

І так, Роберт Кох відправився в Гроссето – італійське містечко, в якому люди були уражені малярією, але ні в одному із квартир, куди заходив вчений в цій вечір, він комарів не виявив. Не пішовши на освітлену набережну розгніваний вчений поїхав до дому.

Зоолог Батиста Грассі почав дослідження із географії розповсюдження комарів. Він переконався, що багаточислені немалярійні комарі (роду Culex), які штучно були заражені, до перенесення збудника не мають віднесення, епідемії в ціх місцях не було, але де малярійний комар (роду Anopheles), люди поголовно хворіли маляріею. Провівши досліди на добровольцях, Б. Грассі підтвердив свої припущення.

Рональд Росс запускав малярійних комарів на піддослідних горобців, заражених малярійним плазмодієм і цими комарами заражав інших птиць, але птиці хворіли після укусу комарів, які експериментатор витримував декілька днів. Після укусу комара, який не пройшов видержки, захворювання не відмічали.

1). Яку помилку допустив Р.Кох?

2). Що вдалося вияснити Р.Россу при дослідженнях, якщо врахувати, що за цю роботу йому була присуджена Нобелівська премія?

 




Переглядів: 574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IX.Матеріали методичного забезпечення основного етапу роботи. | III. ЦІЛІ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.