МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
РОЗДІЛ 1Методичні вказівки щодо написання Курсових робіт За спеціальністю 6.030301 „Журналістика” Затверджено на засіданні кафедри журналістики протокол № 1 від 06.11.2014 р.
Вінниця 2014
Методичні вказівки щодо написання курсових робіт за спеціальністю 6.030301 «Журналістика» / Укладач: Тараненко О.В. – Вінниця: ДонНУ, 2014. – 32 с.
Методичні вказівки стосуються основних вимог щодо етапів підготовки, структури, різновидів, правил оформлення курсових робіт та критеріїв оцінювання курсових робіт та їх захисту. Посібник призначається для студентів спеціальності 6.030301 «Журналістика» ОКР «Бакалавр».
Рецензент: кандидат історичних наук О.І.Кокорська
ЗМІСТ Розділ 1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ „ЖУРНАЛІСТИКА” В ДОННУ...................4 Розділ 2. КУРСОВІ РОБОТИ...........................................................................6 2.1. Послідовність роботи над курсовими дослідженнями.......................6 2.2. Структура курсової роботи...................................................................8 2.3. Правила оформлення курсової роботи ……………………………...13 2.4. Різновиди курсових робіт з журналістики..........................................17 2.5. Порядок звітування з курсової роботи...............................................18 2.6. Критерії оцінювання курсових робіт………………………………...19 ДОДАТКИ.........................................................................................................24
РОЗДІЛ 1 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ „ЖУРНАЛІСТИКА” В ДОННУ Студенти-журналісти окрім вивчення фундаментальних, професійно-орієнтованих та спеціалізованих дисциплін на лекціях, семінарах, практичних та творчих заняттях, займаються самостійною навчальною та науковою роботою. Одним із видів такої науково-дослідної діяльності студентів постає курсова робота, іншим, більш складним та досконалим – випускова робота (магістерська або дипломна). Під час виконання курсових робіт та дипломного дослідження студенти мають проявити такі здібності, як-от уміння глибоко аналізувати поставлену проблему, чітко і структуровано представляти результати проведеного дослідження, аргументовано захищати свою точку зору в науковій полеміці. Курсові роботи заплановані кафедрою журналістики ДонНУ за таким розкладом: 4-ий семестр – курсова робота з теорії та історії журналістики; 6-ий та 8-ий семестри – курсові роботи за спеціалізацією. Концепція кафедри журналістики ДонНУ полягає у спадкоємності науково-дослідницької роботи студентів. Перші курсові роботи пишуться на загальнонаукові теми з проблем вітчизняного журналістикознавства, на ІІІ-ІУ курсах дослідницький матеріал ускладнюється. Теми пропонуються кафедрою як проект майбутньої роботи. Студент може запропонувати власну тему, узгодивши її з керівником, або тема керівника може корегуватися під час роботи. Високий рівень самостійності у підборі теми пов'язано з тим, що студент має можливість досліджувати одну наукову проблему протягом усіх років навчання, аналізуючи її на різноманітному матеріалі ЗМК (засобів масової комунікації), розширюючи свій кругозір новими науковими теоріями та ідеями в обраній галузі. Курсові роботи протягом 3-х років мають доповнити одна одну та скластися у серійне дипломне дослідження. Тому до вибору теми комплексного дослідження треба підходити дуже відповідально. Крім того, за 4 курси навчання студенти набувають практичного досвіду роботи у різноманітних ЗМІ: власні творчі матеріали можуть бути використані в курсових та дипломній роботах як додатки, або як матеріал для практичного аналізу. Робота може містити і експериментальну частину, наприклад: дослідження результатів соціологічного опитування. Таким чином, теоретичною та методологічною базою для здійснення наукового дослідження в студентській роботі постають взаємопов'язані професійно-орієнтовані дисципліни, а також соціологія, історія України, філософія, історія української та світової культури і літератури, релігієзнавство, Конституційне право України тощо. Студенти використовують теоретичні знання, отримані під час навчання на цих курсах, та практичні навички самостійної роботи, як-от: планування, реферування, конспектування, анотування та рубрикація матеріалу, порівняльний аналіз, формулювання власних висновків. Під час підготовки курсових робіт студент поступово оволодіває специфічним науковим стилем, який полягає у формально-логічному засобі викладання матеріалу. У науковій роботі прийнято організовувати текст від «ми»: «Метою нашого дослідження є...», «Ми здійснюємо спробу проаналізувати жанр нарису в донецькій пресі років незалежності України...» тощо. Основні композиційні елементи наукової роботи: міркування, аргументація, аналіз (в тому числі порівняльний), висновки. Дослідницька робота потребує суворого дотримання термінології в її точному сучасно-науковому значенні. Терміни не слід заміняти професіоналізмами в їх розмовно-специфічній багатозначності. Курсова робота взагалі може бути за характером компілятивною, дослідницькою, творчою. Компілятивна робота синтезує різні теорії, точки зору, визначення, класифікації, періодизації тощо, зіставляє ідеї науковців щодо проблеми дослідження. Така робота є можливою на 2-ому курсі. Журналістикознавча теорія обов’язково досліджується на матеріалі сучасної української преси: чи то загальнонаціональної, чи то регіональної преси Донеччини. Наступним ступенем розвитку навичок самостійної наукової праці є дослідницька робота. Вона передбачає вміння зіставити різні точки зору та наукові теорії, дослідити генезис та історію вивчення того чи іншого явища (певного жанру в журналістиці, категорії сюжету чи композиції тощо), провести системний багаторівневий аналіз та зробити власні аргументовані висновки щодо продуктивності дослідженого явища в сучасній журналістиці. Творча робота передбачає не тільки теоретичний аналіз, але й вміння практичного використання наукових ідей у власній журналістській творчості. Прикладом наукової роботи творчого характеру може бути моделювання концепції телевізійної програми чи, навіть, телеканалу; радіопрограми або циклу передач, об’єднаних однією концепцією; спеціалізованого видання преси (газети чи журналу), інтернет-видання тощо. Випускова робота студента-журналіста (магістерська або дипломна) мусить поєднувати в собі дослідницькі та творчі чинники, демонструвати високий рівень самостійного творчого мислення та володіння навичками наукової роботи.
|
||||||||
|