МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тридцяті роки: інституціалізація тоталітарної системиІсторіографія питань індустріалізації, колективізації, культурної революції, політичної боротьби, суперечки про сутність и цілі політичних процесів, дискусія про жертви сталінізму. Тоталітрізм – теорія и практика, порівняльна характеристика поглядів філософів,соціологів, істориків. Колективізація – втілення, практичні кроки, теоретичне підґрунтя. Голодомор, чисельність його жертв, наслідки. Індустріалізація, плани перших п’ятирічок. Зростання апарату управління промисловістю та сільським господарством, методи керівництва, “командна економіка”, економічні, соціальні результати індустріалізації та колективізації.
Тема 2 Політичні процеси та карально-репресивна система в 20-30 роки Історіографія проблеми, партійні та радянські документи як джерельна база теми. Більшовицька теорія “посилення класової боротьби в русі до соціалізму”, категорії ворогів народу в матеріалах лютнево-березневого Пленуму ЦК. Процесс створення репресивно –каральних орагнів: НК, ГПУ,ОГПУ, НКВС, системи ГУЛАГА, керівники та їх діяльність, опір сталінському режиму : Раскольніков, Сирцов, Ломінадзе, Рютін та інші. Спецеїдівські процеси. «Шахтинська справа. Справа «Промпартії». Справа «Селянської визвольної спілки». Початок репресій проти «національних кадрів». Вибори генерального секретаря на сімнадцятому з’їзді ВКП(б), особистість М.Кірова, “чистки” партії та їх зміст, «Московські процеси»: сутність, характеристика засуджених, глибинні наслідки. Ягода, Єжов, Берія,Вишинський та співвідношення принципів “соціалістичної законності” та “революційної необхідності”. Політичні процеси над лідерами комсомолу та армії. Репресії в національних республіках та автономних утвореннях Тема 3 Міжнародне становище СРСР та зовнішня політика СРСР в 30 –ті роки Міжнародна діяльність комуністичної партії СРСР і співвідношення тези про світову революцію та тези про мирне співіснування систем с різним політичним устроєм. Конгреси Комінтерну, та підтримка комуністичного та робочого руху за кордоном. Радянська дипломатія та теза про “колективну безпеку”, “новий курс” радянської дипломатії. СРСР та війна в Іспанії. Спроба переговорів з Англією та Францією. Радянсько-німецький пакт та секретні протоколи. Зовнішня політика СРСР на Далекому Сході. Розподіл Польщі, війна с Фінляндією. Чи готував Сталін наступальну війну проти Німеччини. Дискусії в сучасній історичній літературі Тема 4
|
||||||||
|