МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The usage of tunes in statements, different types of questions, commands, exclamations.Ststements 1.Statements are most widely used with the Low (Medium) Fall preceded by the Falling Head or the High (Medium) Level Head. In all these cases they are final, complete and definite, eg: It's difficult. (No Head) I wanted to go there immediately. (F. H. + L. F.) It was not so easy. (H. L. H.) 2..If the statement is intended to be soothing or encouraging the last stressed syllable is pronounced either with the Low Rise or the Mid-Level nuclear tones usually preceded by the Falling or the High (Medium) Level Heads, eg It's all right. 3..If the statement is a grumble it is pronounced with Low Head + Low Fall, eg: I didn't expect to see you here. 4.If the statement is a correction of what someone else has said or a contradiction to something previously uttered or a warning it is used with the Fall-Rise usually preceded by the Failing Head of the High (Medium) Level Head. Special questions 1.Special questions are most commonly used with the low falling tone on the last stressed syllable preceded by the Falling Head or the High (Medium) Level Head. In these cases they sound serious, searching and business-like, eg: Why did you decide to do that? (F. H.) What's the matter? (H. L. H.) 2..If one wants to show much interest in the other person or in the subject and sound friendly and sympathetic he pronounces special questions with the low rising tone preceded by theFalling Head or the High (Medium) Level Head, eg: Where do you live now? (F. H.) What's your name? (H. L. H.) 3..For repeated or echoing special questions in unemphatic usage the low rising tone on the question word is also common. General questions 1.General questions are most common with the low rising tone preceded by the Falling Head or the High (Medium) Level Head. With these patterns they sound genuinely interested, eg: Does he ever come to ,London? (F. H.) May I.try? (H. L. H.) 2.When general questions are said with the Low Fall preceded by the above-mentioned types of head they are put forward as a serious suggestion or a subject for urgent discussion, eg: Shall we postpone it? (H. L. H.) Haven't you noticed the mistake? (F. H.) 3.In short questions used as responses like 'Did you?', 'Has she?' the Low Fall is used.
|
||||||||
|