МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Explain what is meant by the following statements1. A phoneme is a dialectal unity of material, abstractional and functional aspects. 2. The boundary line between combinatory and positional allophones is not clear cut. 3. If an allophone of the phoneme is replaced by another allophone of the same phoneme the pronunciation error is phonetic. If an allophone of the phoneme is replaced by an allophone of a different phoneme the pronunciation error is phonological. 4. Phonemic distinction is important for lexical and grammatical meaning. Social information about the speaker comes from phonetic distinction.
Practical tasks Read the pairs below. Single out the phonemes which are contrasted. pack — back; keen — coin; sent — send; lay — lie; degree — decree; curt — coat; art — out; do — zoo; birch — bird; vice — rice; pin — thin; pot — part; make — shake; near — hear; cab — curb; pull — pearl; deep — dip; mouse — mouth; daily — daisy; week — work. Match the words below to obtain minimal pairs. catch, pip, cheap, sap, he, jail, lap, pair, say, sink, rip, fail, lass, Sam, mink, cap, tear, she, lay, heap, match. cart, wart, Boz, caught, don, what, bars, cod, card, down, cot, cord.
TEST Choose the odd variant. The statement that the phoneme really exists in actual speech in the material form of speech sounds which have definite articulatory and acoustic features, independent of the will of individual members of a given language community reflects that: the phoneme is a material unit; the phoneme is a real unit; the phoneme is an objective unit; the phoneme is an abstractional unit.
There are the following types of distribution: multiple; complementary; contrastive; free variation.
3.The following terms are used to denote types of phonemic variants: a)principle; b)combinatory; c)positional; d)secondary.
4.The articulatory features which form the invariant of the phoneme may be called: a)relevant; b)redundant; c)distinctive; d)phonological
Agree or disagree with the statements and correct the false ones. 1.The number of actually pronounced speech sounds is much greater than the number of phonemes. 2.Individual variations of pronunciation are determined by different styles of pronunciation. 3.Allophones of one phoneme can occur in one and the same phonetic context and can differentiate meaning. 4.A phoneme can perform its distinctive function if it is opposed to another phoneme in different phonetic environments. 5.If an allophone of one phoneme is changed for an allophone of another phoneme the mistake is phonetic. 6.The cases of assimilation serve the basis for the phonological oppositions.
|
||||||||
|