МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Practical tasks1. Transcribe and intone the sentences below. a) “Good bye, Mark,” she said shaking hands with him. b) He said: “Miss Thorpe, if you rent a flat in this district, you’ll get tired of noise as there is much traffic here.” c) In spring we often go to the country and spend much time in the open air, you know. d) Mr. Smith is going to the theatre tonight, but April, his daughter will probably stay at home. e) Well, if it is not too much trouble, Paul, lend me your notebook, please. f) “To the left of the fireplace you can see the table where he used to sit and write his stories,” the guide went on telling us. g) Of course, you haven’t learned this small text, Jane, have you?
2. Answer the questions and explain the difference between the statements from the viewpoint of their intonation structure.
1. Which is more flattering to Mrs. Grant? a) Mrs. Grant is a pretty generous woman. b) Mrs. Grant is a pretty, generous woman.
2. In which case is Mr. Rogers likely to be bawled out? a) Mr. Rogers, the secretary is two hours late. b) Mr. Rogers, the secretary, is two hours late.
3. Which suggests that keeping you cool is profitable? a) He remained calm, cool, and collected. b) He remained calm, cool – and collected.
4. In which case you are sure that “somatic” and “bodily” mean the same? a) Radioactive materials that cause somatic, or bodily, damage are to be limited in their use. b) Radioactive materials that cause somatic, or bodily damage are to be limited in their use.
5. Which expresses sincere regret? a) I’m sorry you can’t come with us. b) I’m sorry. You can’t come with us.
6. Which indicates that there were only two passengers in the car? a) The two passengers who were seriously hurt were taken to a nearby hospital. b) The two passengers, who were seriously hurt, were taken to a nearby hospital.
Test Choose the odd variant. 1.The intonation pattern includes the following components: a)the head; b)the valley of prominence; c)the nucleus; d)the tail
2.There are the following types of sentence stress: a)syntactic b)syntagmatic c)secondary d)logical
3.There are the following types of descending head: a)stepping; b)falling; c)sliding; d)level;
4.There are the following components of intonation: a)rhythm; b)rhyme; c)pausation; d)tempo.
5.The syntagm is also called: a)breath group; b)sense group; c)word group; d)tone group.
6.The basic unit of the rhythmical structure of an utterance is called: a)stress group; b)pause group; c)rhythmic group; d)sense group.
7.There are the following types of pauses: a)syntactic; b)syntagmatic; c)hesitation; d)emphatic.
|
||||||||
|