МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Застій». СРСР у період системної кризи.Період 1964-1985 рр. в історичній і публіцистичній літературі отримав образну назву «застій». Дана образна назва не зовсім точно відображає процеси, що відбувалися у другій половині 60-х – першій половині 80-х років, але відбиває загальну тенденцію соціально-економічного і політичного розвитку радянської системи. «Застій» не передбачав припинення розвитку країни. Здійснювалися реформи (друга половина 60-х років), реалізовувалися п`ятирічні плани, велось активне будівництво тощо. Для тих часів характерне досягнення відносної соціальної та матеріальної стабільності, досить пристойного порівняно з попередніми періодами рівня життя основної маси населення. Суть «застою» полягає в тому, що радянську владу охопила системна криза, яка проявлялась у всіх сферах життя: економіці, політиці, соціальній сфері, суспільній моралі тощо. Будівництво доменної печі. Дніпропетровщина, 1967 р.
Схема: Структурна криза радянської моделі суспільно-політичного розвитку Економічна криза: дефіцит товарів; відмова або повільне запровадження нових технологій; невисока якість більшості товарів; продовольча криза; хронічна криза сільського господарства; прихована інфляція (зростання цін при незмінних розмірах заробітної плати; переважно екстенсивний шлях розвитку економіки; висока затратність виробництва, енергоємність і матеріалоємність продукції; поява тіньової економіки («цеховики»).
Політична криза: воєнні авантюри і нездатність з них вийти (Афганістан, Ефіопія, Ангола тощо); нездатність вищого керівництва реагувати на нові тенденції розвитку світу. “Старіння” керівництва на 1982 р. середній вік вищого керівництво перевищував 70 років); недієздатність законодавчих органів, всі найважливіші питання вирішувалися у вузькому колі вищого партійного керівництва; втрата динамічності у розвитку радянської моделі і, відповідно, її привабливості для інших країн; корупція у вищих ешелонах влади: хабарництво, криміналізація, просування по службовій драбині за принципом знайомства, родинних зв`язків, особистої відданості; посилення репресій проти інакомислячих (дисидентів).
Ідеологічна криза: розчарування в правильності обраного шляху розвитку (побудова комунізму); розходження між ідеологічними догмами і реаліями життя; усвідомлення нереальності досягнення мети побудови комунізму; зростання дисидентського руху і настрої у суспільстві; посилення ідеологічного тиску на суспільство.
Екологічна криза: бездумна експлуатація природних ресурсів; відсутність наукового обґрунтування розміщення виробничих потужностей; руйнування природного середовища придатного для життя людей (забруднення водоймищ. Атмосфери тощо); поступова деградація нації (генетичні зміни, зростання дитячих захворювань і народжуваності нездорових дітей, скорочення народжуваності, зростання числа хронічних захворювань тощо.
Моральна криза: поява явища подвійної моралі (розбіжності між декларованим стилем поведінки і реальними устремліннями та установками; безвідповідальність, прагнення перекласти відповідальність на іншого); ріст престижності професій, посад, які дають змогу отримувати нетрудовий дохід; зростання кількості побутових злочинів; прагнення досягти мету незаконним шляхом; ріст числа економічних (господарських) злочинів; наростання споживацьких настроїв; швидке поширення пияцтва і алкоголізму.
Етапи періоду «застою»
|
||||||||||||||||||||
|