Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Додаткові завдання

1. У період педагогічної практики з'ясувати, як на уроках учи­телі забезпечують розвивальний характер навчання.

2. Прочитати одну із наукових праць про мотивацію навчан­ня, оцінити її значення для вчителя.

3. Ю.З. Гільбух у книзі «Умственно одаренньш ребенок» визна­чив наступні показники загальної розумової обдарованості дитини:

— надзвичайно раннє проявлення високої пізнавальної активності й допитливості;

— швидкість і точність виконання розумових операцій, які обу­мовлені стійкістю уваги і оперативної пам'яті;

— сформованість навичок логічного мислення;

— багатство активного словника, швидкість і оригінальність вербальних (словесних) асоціацій;

— установка на творче виконання завдань, розвиненість мис­лення і уяви;

— володіння основними компонентами умінь навчатися. У період педагогічної практики виявіть, якими показниками для визначення розумової обдарованості користуються вчителі.

4. Здійснити аналіз своєї особистої мотивації навчання на основі таблиці «Структура фактора «мотивація навчання, яка представ­лена через продуктогенні причини»1.

№ п/п   Продуктогенні причини   Мотивація  
позитивна   негативна  
  Спонукальні причини   «Хочу», «можу»   «Повинен»  
  Характеристика цілей   Привабливі, позитивні   Відразливі, нега-  
            тивні  
  Можливість ухилення   Ні — слабо виражене,   Сильне, часте  
        нетривале   і стійке  
  Обмеження діяльності   Не потрібне   Необхідне  
  Темп   Жвавий, швидкий   Повільний, в'ялий  
  Тривалість   Значна   Незначна  
  Обридливість   Слабка   Сильне  
  Багатство фантазії   Значне   Незначне  
  Інтелектуальна гнучкість   Доступність і легкість   Нерухомість, ригі-  
        переходу від одних   дність мислення  
        розумових дій до інших      
  Когнітивна організація   Осмислена, розрахо-   Механічна  
        вана      

Подласьій И.П. Педагогика. Новьій курс. — М., 1999. — Кн.1. — С. 338



2.1. Процес навчання


 


№ п/п   Продуктогенні причини   Мотивація  
позитивна   негативна  
  Спостережливість   Висока   Низька  
  Емоційне забарвлення,   Позитивний настрій,   Пригніченість  
    емоційний настрій   задоволення      
  Потреба в зусиллях   Незначна   Значна  
  Тип педагогічної ситуації   Потяг до мети   Здійснення тис­нення  

Словник теми цілеспрямована взаємодія вчителя і учнів, у процесі якої здійснюється формування у школярів наукових знань, способів діяльності, емоційно-ціннісного і творчого ставлення до оточуючої дійсності, відбувається загальний розвиток школяра. — мета, завдання; — зміст освіти; — методи навчання, засоби; — організаційні форми; — контроль, оцінка. діяльність педагога, яка спрямована на реа­лізацію мети і завдань навчання, його основ­них функцій. пізнавальна діяльність учнів, що спрямована на оволодіння учнем змістом освіти і в процесі якої відбувається розвиток і виховання особистості. внутрішня спонукальна сила (потреби, інтере­си, прагнення, емоції) навчальної діяльності школярів. зовнішнє спонукання до активних пізнаваль­них дій. — освітня; — розвивальна; — виховна.

Навчання —

Структурні елементи навчання:

Викладання — Учіння — Мотив учіння — Стимул до учіння Функції навчання:

 


Література

1. Україна XXI століття. Державна національна програма «Освіта»: — К., 1994.

2. Дидактика современной школьї / Под ред. В.А. Онищука. — К.: Рад. шк., 1987. — Гл. 11.1; II.3; II.5; II.6.

3. Педагогіка / За ред. М.Д. Ярмаченка. — К., 1986. — С. 110—132.

4. Подласьій И.П. Педагогика. Новьій курс. — М., — 1999. — С. 359—416.

5. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. — К., 1997. — Розд. З, 4.

6. Щукина Г.И. Активизация познавательной деятельности в учебном про-цессе. — М., 1979. — Гл. І—II.

7. Харламов И.Ф. Педагогика. — М., 1990. — Гл. VIII.



Розділ 2. Дидактика

 


 


2.2. ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ

Основні питання теми:

— Який взаємозв'язок між закономірностями і принципами навчання?

— У чому сутність і які шляхи реалізації принципів, що відбива­ють вимоги до змісту навчання: а) науковість; б) системність, послідовність, доступність; в) зв'язки навчання з життям?

— У чому сутність і які шляхи реалізації принципів, що відобра­жають вимоги до організації методів навчання, які забезпечують його високу ефективність: а) позитивної мотивації навчально-пі­знавальної діяльності, формування активності і самостійності уч­нів; б) індивідуального підходу; в) міцності знань; г) наочності; д) оптимізації процесу навчання?

У чому знаходить вияв взаємозв'язок принципів навчання?




Переглядів: 290

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Освітня, виховна і розвивальна функції навчання | Ваша думка?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.