Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принцип виховуючого навчання -

Навчання — складний і багатобічний процес, у якому учні не тіль­ки набувають знань, оволодівають уміннями, але у них формуються погляди, ставлення до навколишнього світу, звички, розвиваються здібності й інтереси. Таким чином, навчання має виховний харак-


2.2. Принципи навчання 225

тер. Цей принцип випливає як із закономірностей навчання, так і з мети виховання особистості в тому чи іншому суспільстві.

Думка про виховний вплив навчання була усвідомлена вже в працях Я.А. Коменського.

Німецький педагог І.Ф. Гербарт у «Педагогічних афоризмах» ствер­джував, що «навчання без морального виховання є засіб без мети, а утворення характеру без навчання є мета, позбавлена засобів».

А.В. Дістервег також стверджує, що принцип викладання од­ночасно є принципом виховання, методи викладання — методами виховання.

На виховне значення освіти вказували М.І. Пирогов, К.Д. Ушин-ський. Ця ідея знаходить відображення сьогодні як у працях сучас­них дидактиків, так і в підручниках і навчальних посібниках з педагогіки.

Отже, «виховуюче навчання— це таке навчання, в процесі яко­го організовується цілеспрямоване формування запланованих педагогом відношень учнів з різноманітними явищами навколиш­нього життя, з якими учень стикається в процесі навчання»1.

Погляди і переконання, схильності та інтереси, які формують­ся в процесі навчання, залежать від того, яких знань набувають учні, як вони їх набувають, наскільки знання і способи їх засвоєн­ня відповідають потребам школярів, хто керує процесом навчання.

Все це дозволяє назвати такі шляхи реалізації принципу:

1. Через зміст навчального матеріалу.У кожному навчальному предметі заховані величезні можливості виховати певне ставлення учні.ч до предметів, явищ.

2. Через сам процеснавчання, його організацію, методи,форми. У навчальній праці формуються навчальні навички встановлення мети, вибору засобів її досягнення, що сприяє розвитку самостійності, наполегливості в праці, почуття відповідальності тощо. Навчальна діяльність при дидактичній доцільності її організації може забезпе­чувати формування навичок самовиховання. Під час навчальної ро­боти виховується культура праці, виробляється стиль діяльності.

3. Реалізації принципу виховного навчання сприяє і особистість учителя,його гуманізм (інтерес до особистості кожного учня, пова­га до нього, допомога йому та ін.); наукова захопленість, широта кругозору, високий інтелектуальний рівень викладання, що допо­магає формувати інтерес школярів до свого предмета, бачити зв'я­зок науки з життям; любов до своєї професіональної праці (сумлін­ність, радість при досягненні результатів); етику поведінки тощо.

Як зазначає Н.Я. Щуркова, під час пізнавальної діяльності учень вступає у взаємодію з товаришами, вчителями як представниками

Щуркова Н.Я. Когда урок воспитьівает. — М., 1981. — С. 6.



Розділ 2. Дидактика

 


 


науки, держави, світу дорослих, з дівчатками І хлопчиками, з уч­нями сильними і слабкими. Таким чином, формується ставлення учня до світу навіть усупереч волі педагога.

Отже, навчання є виховуючим, бо воно формує систему став­лень учнів до навколишнього світу.




Переглядів: 4246

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ваша думка? | Принцип зв'язку навчання з життям

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.